شناسهٔ خبر: 52609693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل:

دانشگاه آرمانی باید پایاپای تحولات علمی دنیا حرکت کند

آیتالله عاملی گفت: دانشگاه آرمانی باید در مسیر حل مشکلات جامعه حرکت کند و گرههای علمی و صنعتی جامعه را باز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین همایش ملی «دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب» با همکاری بنیاد نخبگان استان اردبیل، استانداری اردبیل، جهاد دانشگاهی واحد اردبیل، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور اردبیل و سایر موسسات علمی استان به صورت حضوری و ویدیوکنفرانس در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

در این همایش، آیت‌الله سید حسن عاملی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل و امام‌جمعه اردبیل با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دانشگاه آرمانی این است که پایاپای تحولات علمی دنیا حرکت کند، افزود: علم، راهی برای حفظ حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و جایگاه بین‌المللی کشورهاست است و بزرگ‌ترین عظمت انقلاب اسلامی، خدمات علمی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه رتبه شایسته بین‌المللی نشان دانشگاه آرمانی است، اظهار کرد: دانشگاه آرمانی باید بهترین اساتید را داشته باشد و در این دانشگاه، معامله روی علم و اساتید ممنوع است. دانشگاه آرمانی باید در مسیر حل مشکلات جامعه حرکت کند و گره‌های علمی و صنعتی جامعه را باز کند.

امام‌جمعه اردبیل با بیان اینکه دانشگاه آرمانی باید فضای سالم تربیتی داشته باشد، ادامه داد: باید عقلانیت در تعلیم موج بزند و دانشگاه به عنوان جریان فرهنگی برای خانواده‌ها امانت‌داری کند زیرا دانشجویان دست دانشگاه و اساتید امانت هستند.

آیت‌الله عاملی بصیرت سیاسی را از دیگر ویژگی‌های دانشگاه آرمانی برشمرد و تصریح کرد: دانشگاهیان و مستعدان برتر در دانشگاه آرمانی باید با معادلات سیاسی دنیا آشنا شوند.

عزیز حبیبی؛رییس دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: امام خمینی (ره) دانشگاه را مبدأ همه تحولات و کارخانه انسان‌سازی توصیف کردند که شاید بهترین سخن در مورد دانشگاه آرمانی باشد. مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ۷ محور را مطرح کردند که در همه آنها دانشگاه نقش‌آفرین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: دانشگاه آرمانی باید بر پایه علم و عمل تأسیس شود تا بتواند با علم خود، مشکلات جامعه را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آرمانی دانشگاهی است که بتواند سرنوشت و آینده کشور را تأمین کند، اضافه کرد: هر کشوری که پیشرفت کرده است با علم به این مهم دست پیدا کرده است .تربیت نسل سالم از دیگر مسئولیت‌های مهم دانشگاه آرمانی است. ترویج مبانی دینی و اسلامی در جامعه هم از مأموریت‌های مهم دانشگاه آرمانی است.

حجت‌الاسلام‌ مصطفی رستمی؛ رئیس‌ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با حضور مجازی و سخنرانی از طریق ویدیوکنفرانس در این همایش اظهار کرد: دانشگاه آرمانی دانشگاهی است که از نظر علمی پیشرو و در تربیت کادر مورد نیاز انقلاب اسلامی پیشگام باشد و توجه به نقش دانشگاه در ماموریت‌های گام دوم انقلاب اسلامی اتفاق ارزشمندی است.

 

نظر شما