شناسهٔ خبر: 52606078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر توزیع برق دزفول:

میزان مصرف برق در دزفول از برخی استان‌ها بیشتر است

دزفول- مدیر توزیع برق دزفول گفت: میزان مصرف برق در این شهرستان از میزان مصرف برخی استان‌ها نظیر کردستان و زنجان بالاتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نمازی فر صبح امروز چهارشنبه در آئین بهره برداری و کلنگ زنی ۳۶ طرح در حوزه برق دزفول که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: میزان مصرف برق شهرستان دزفول با برخورداری از ۱۲ شهر و بیش از ۲۰۰ روستای برق‌دار از برخی استان‌های کشور نظیر کردستان و زنجان بیشتر است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های برق رسانی به دهستان احمدفداله به عنوان دورترین نقطه شهرستان با فاصله ۱۵۰ کیلومتر از شهر، افزود: ساکنان این منطقه اکنون از یک شبکه پایدار و مطمئن بهره مند هستند.

مدیر توزیع برق دزفول با بیان اینکه در سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف زیرسازی، احداث و اصلاح شبکه برق شهرستان دزفول شده است، تصریح کرد: ۵۰ درصد این اعتبار در مناطق کم برخوردار شامل روستاها و مناطق حاشیه‌ای هزینه شده است.

نمازی فر از اصلاح و بازسازی شبکه برق ۲۴ روستای بخش مرکزی در سال جاری با صرف اعتبار ۶۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری ۵ روستای فاقد برق نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال دارای برق شدند.

وی عنوان کرد: در مناطقی از شهرستان که از جاده محروم هستند و حدود ۱۵۰ خانوار سکونت دارند که برای بهره مند شدن این افراد از برق، پنل‌های خورشیدی نصب شده است. همچنین در سال جاری تفاهم نامه‌ای به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با بنیاد مستضعفان منعقد شده تا از طریق آن بتوانیم پنل‌های خورشیدی را بازسازی کنیم.

نمازی فر در ادامه سرقت شبکه و سیم‌های برق را از مهمترین دغدغه‌های مردم شهرستان برشمرد و افزود: با تدبیر رئیس شورای تأمین شهرستان و همکاری ادارات، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی گشت‌های شبانه فعال شده و با اجرای این طرح آمار سرقت‌های شبکه برق تا حدودی کاهش یافته است.

وی گفت: در راستای ساماندهی شبکه و جلوگیری از سرقت‌ها، طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار نیز از مدت‌ها پیش آغاز شده است؛ این طرح در کوی اندیشه و کوی پردیس پایان یافته و در هفته آینده طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در کوی امید نیز آغاز خواهد شد.

مدیر توزیع نیروی برق دزفول همچنین اقدامات انجام شده در حوزه توزیع برق شهرستان را نتیجه همدلی و همکاری تمام مسئولان دانست و از همراهی و تلاش‌های فرماندار و نماینده دزفول در مجلس و مدیرعامل توزیع برق خوزستان قدردانی کرد.

به گزارش مهر، امروز طی آئینی در سالن اجتماعات فرمانداری ۱۶ طرح مدیریت توزیع برق دزفول با اعتبار ۱۱۴ میلیارد ریال بهره برداری و ۲۰ طرح با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

نظر شما