شناسهٔ خبر: 52602352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار قزوین:

مدیران برای حمایت از بخش تولید ابتکار عمل به خرج دهند

محمد مهدی اعلایی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در حمایت از بخش تولید باید جسارت و ابتکار عمل به خرج دهند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین -  استاندار در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت:مدیران دستگاه‌های اجرایی در حمایت از بخش تولید باید جسارت و ابتکار عمل به خرج دهند و انعطاف‌های قانونی را در نظر بگیرند.

باید در یک فضای دور از احساسات و شعارگرایی به تصمیم مناسب و منطقی برای حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی برسیم.

اگر دستگاه‌های اجرایی ضمن در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و انعطاف‌های پیش بینی شده در قانون مطابق قانون عمل نکنند باید به دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشند بنابراین سرمایه گذاران باید ضمن داشتن توقع حمایت و پشتیبانی از سوی دستگاه ها، ملاحظات قانونی را نیز درنظر داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به درخواست یک واحد تولیدی استان به نام ویتانا برای ارایه مهلت دوباره در خصوص فسخ نشدن قرارداد واگذاری زمین برای طرح‌های توسعه‌ای آن، گفت: نگاه ما این است که برای آخرین بار به این واحد تولیدی که دارای سابقه خوبی در حوزه تولید است مهلت داده شود تا دو قطعه زمین داده شده به آن به ساخت و ساز فاز‌های توسعه اختصاص یابد.

 باید راهکار قانونی برای حل مشکل این واحد از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان تعیین شود.

در صورت یافتن راهکار باید تضامین لازم از سرمایه گذار برای ساخت و ساز و راه اندازی کارخانه در اراضی واگذار شده گرفته شود و ظرف یک هفته در این خصوص اقدام گردد در غیر این صورت باید اراضی واگذار شده خلع ید شود.

براساس قوانین نمی‌توان اراضی شهرک صنعتی کاسپین را معطل نگه داشت

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین هم در این نشست گفت: شهرک صنعتی کاسپین از شهرک‌های تقاضامحور برای سرمایه گذاری است و براساس قوانین نمی‌توانیم اراضی واگذار شده را معطل نگه داریم.

وی با بیان اینکه مهلت‌های قانونی لازم به این شرکت داده شده است، افزود: در هیات‌های حل اختلاف و داوری براساس قانون به فسخ قرارداد واگذاری ۲ قطعه از اراضی واگذار شده به این واحد به دلیل انجام ندادن تعهدات برای ساخت در زمان مقرر ناچار شده ایم هرچند واحد مربوط، برند بوده و از سابقه خوبی در تولید برخوردار است.

در این نشست مدیران شرکت تولیدی ویتانا مسایل و مشکلات خود را مطرح کرده و با بیان اینکه بانک‌ها به دلیل انجام ندادن تعهدات خود در زمینه مشارکت در تامین مالی، کار ما را در اجرای مراحل توسعه با مشکل روبه رو کردند، خواستار ارایه فرصت برای ساخت فاز‌های توسعه این واحد در شهرک صنعتی کاسپین یک شدند.

مدیران این واحد تولیدی با اشاره به صادرات ماهانه هزار تن محصولات این کارخانه به ۱۲ کشور دنیا، همچنین از اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر با اجرای طرح‌های توسعه این واحد خبر دادند.

این واحد در حوزه صنایع غذایی فعال بوده و برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما