شناسهٔ خبر: 52599244 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرندی: ادعای غرب درباره حل ۹۸ درصد مسائل عجیب است

خبرگزاری صداوسیما

محمد مرندی مشاور هیئت مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین گفت: از ادعای غربی‌ها درباره حل شدن ۹۸ درصد مسائل تعجب می‌کنیم

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیونی المیادین، محمد مرندی مشاور هیئت مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در مصاحبه با این شبکه گفت: ارزیابی محافل غربی درباره پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات وین دقیق نیست. مسائلی که هیئت ایرانی مطرح کرده است از همان روز نخست در مذاکرات وجود داشته است.
مرندی تصریح کرد: ما از ادعای غربی‌ها درباره دستیابی به توافق در ۹۸ درصد موارد تعجب می‌کنیم. تا زمانی که درباره لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی آن توافق حاصل نشود، نمی‌توانیم بگوییم به توافق دست یافته ایم.
وی ادامه داد: غربی‌ها به جای اطلاعات اشتباه دادن به رسانه‌ها باید به مسائل واقعی بپردازند تا به توافق برسیم.
این مقام ارشد ایرانی افرود: برخی مسائل در مذاکرات وین حل و فصل شده، اما مسائل دیگری همچنان باقی مانده است. هیئت ایرانی امیداور است به زودی توافق حاصل شود، اما هنوز مشکلات مهمی باقی مانده است.
محمد مرندی در پایان گفت: ما اقدام طرف مقابل به تعیین موعد نهایی برای دستیابی به توافق را نادیده می‌گیریم و این تعیین موعد برای ما اهمیتی ندارد. ما برای دستیابی به توافق در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش می‌کنیم، زیرا ما می‌خواهیم زنان و کودکان خود را از تحریم کشور‌های غربی نجات دهیم.

وی گفت: تا زمانی که اروپایی‌ها درخواست‌های ایران را قبول نکنند و به تواقق هسته‌ای پایبند نباشند، نمی‌توانیم به توافق برسیم.
مرندی افزود: اروپایی‌ها و آمریکا باید بپذیرند ایران به آن‌ها برای نقض مجدد توافق هسته‌ای امتیاز نخواهد داد.
مشاور هیئت مذاکره کننده ایران در وین تأکید کرد: اگر اروپایی‌ها و آمریکا از خود نرمش و عقلانیت نشان دهند، می‌توان به سرعت مسائل باقی مانده را حل و فصل کرد.
محمد مرندی همچنین اتهامات کشور‌های غربی علیه ایران را مبنی بر تلاش برای تعطیل کردن روند مذاکرات تکذیب کرد.

نظر شما