شناسهٔ خبر: 52591719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نفتالی بنت: توافق هسته‌ای با ایران یک اشتباه راهبردی است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که انعقاد توافق هسته‌ای با ایران «یک اشتباه راهبردی» است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (سه شنبه) ادعا کرد: «انعقاد چنین توافقی تهران را قادر می‌سازد تا توانمندی‌ها و قدرت هسته‌ای خود را حفظ کند و قدرت خود را در منطقه تقویت کند.»

به گزارش العربیه، نفتالی بنت، در مصاحبه با روزنامه بحرینی «الایام» در ادامه اتهام زنی‌های خود به ایران گفت: «ما شبانه روز با ایران و پیروانش در منطقه می‌جنگیم و هر زمان که دوستان ما بخواهند به آن‌ها برای دفاع از خود کمک خواهیم کرد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیشب در رأس هیئتی بلندپایه و برای نخستین بار از زمان عادی‌سازی روابط تل آویو و منامه در سپتامبر ۲۰۲۰ به‌صورت علنی وارد پایتخت بحرین شد. طبق گزارش رسانه‌های بحرینی، او قرار است امروز با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه و همچنین «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولی‌عهد بحرین دیدار و گفت‌و‌گو کند.

دفتر بنت اعلام کرد که برد کوپر، معاون ناوگان آمریکایی با بنت ملاقات کرد و بنت به او گفت که انتظار دارد همکاری میان کشور‌های منطقه و متحدان تل آویو همچنان نزدیک‌تر شود.

یک مقام آمریکایی در این خصوص گفت: نیروی دریایی آمریکا در حال بررسی افزودن قایق‌های بدون سرنشین اسرائیلی به عملیات خود در خاورمیانه است. اسرائیل قرار است بیست و نهمین عضوی باشد که وابسته به مقر ناوگان منامه خواهد بود و این اقدام به باز نگه داشتن خطوط ارتباطی دوجانبه بین اسرائیل و ناوگان آمریکایی کمک خواهد کرد.

پیش از این نیز بنت در دیدار با آنالنا بیربوک، وزیر امور خارجه آلمان، ضمن تاکید بر تعیین تاریخی برای تکمیل مذاکرا وین، ادعا کرده بود که انعقاد توافق هسته‌ای با ایران اشتباهی است که کل منطقه را به خطر می‌اندازد.

هشتمین دور مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران پس از تعطیلات سال نو از ماه گذشته در وین از سر گرفته شد. این مذاکرات در راستای احیای برجام به همان شکل اولیه و بازگرداندن طرف آمریکایی به این توافق است. دور هشتم مذاکرات اکنون در وین در حال انجام است و انتظار می‌رود این دور آخرین دور این گفتگو‌ها باشد.

در همین حال مقام‌های رژیم صهیونیستی از بیم حصول توافق میان طرف‌های برجامی و ایران، به تکاپو برای مانع‌تراشی و مطرح کردن ادعا‌های گوناگون افتاده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما