شناسهٔ خبر: 52585851 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

دیدار باقری و مورا در وین

جلسه دوجانبه مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفتگوها در وین برگزار شد. روز گذشته نیز چندین دیدار دوجانبه میان علی باقری و مورا و همچنین جلساتی میان روسای هیأت‌های ایران، روسیه و چین برگزار شده بود.

صاحب‌خبر -

علی باقری کنی  (زادهٔ ۱۳۴۶)، دیپلمات ایرانی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران است. علی باقری همچنین معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر بوده‌است. علی باقری در دوران دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر این شورا و نیز مذاکره‌کنندهٔ ارشد پروندهٔ هسته‌ای ایران بود.

دیدار باقری و مورا

علی باقری کنی در سال ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. او فرزند محمدباقر باقری کنی، از روحانیون عضو سابق مجلس خبرگان رهبری، و برادرزاده محمدرضا مهدوی کنی است. برادر علی باقری، مصباح الهدی با دختر سید علی خامنه‌ای رهبر ایران ازدواج کرده‌است.

و پیشینهٔ تدریس اقتصاد در دانشگاه را نیز دارد. او در دانشگاه امام صادق درس خوانده‌است. در زمانی که جلیلی معاونت اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه را برعهده داشت، باقری کنی مدیرکل اروپای مرکزی و شمالی این معاونت بود و پس از سعید جلیلی مدتی به عنوان معاون اروپای وزیر امور خارجه فعالیت کرد.

علی باقری کنی به همراه سعید جلیلی یکی از منتقدان مذاکرات هسته‌ای در دولت روحانی بوده و در موقعیت‌های مختلف از جمله شبکه افق و در مجلس شورای اسلامی محتوای مذاکرات و توافق برجام را نقد کرده‌است.

 علی باقری‌کنی از نسل مدیرانِ میانیِ جوانی است که انتصاب او به عنوان معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر به گمان چهره‌های مختلف سیاسی و حقوقی می‌تواند روح تازه‌ای در معاونت بین‌المللی این نهاد بدمد و به افزایش فعالیت‌ها و بهبود عملکرد آن منجر شود.

نظر شما