شناسهٔ خبر: 52579410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی خبر داد؛

اتمام هشت فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی قزوین

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: از 17 برنامه تعمیراتی تاکنون 8 فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای، از آغاز فصل تعمیرات سال جاری در این نیروگاه انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی فرهور در تشریح فعالیت‌های مربوط به تعمیرات واحدهای این شرکت گفت: هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید، تعمیرات دوره‌ای انجام می‌شود که انجام و اتمام تعمیرات اساسی واحد 250 مگاواتی شماره یک بخار، آغاز این برنامه ها بود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین ادامه داد: نوع تعمیرات واحدها، براساس ساعت کارکرد و نیازهای تعمیراتی به انواع تعمیرات اساسی، نیمه اساسی، بازدیدهای دوره‌ای در واحدهای گازی و بخاری تقسیم می‌شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون واحد شماره 3 گازی نیروگاه هم برای انجام تعمیرات اساسی و RI تجهیز کمپرسور آن  و همچنین واحد شماره 2 گازی جهت انجام تعمیرات محفظه احتراق در دست تعمیرات قرار دارد که مابقی برنامه‌های تعمیرات واحدها نیز تا پایان اردیبهشت سال 1401 انجام و به پایان خواهد رسید.

فرهور یادآور شد: نیروگاه شهید رجایی دارای 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با بیش از 12 میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود 4 درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده است.

نظر شما