شناسهٔ خبر: 52566030 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز:

برگزاری جشنواره تئاتر کُردی سقز باعث پویایی و نشاط اجتماعی می‌شود

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز با اشاره به اینکه ۳۹ اثر به دبیرخاه جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز ارسال شده است، گفت: جشنواره تئاتر کُردی سقز پویایی و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فریدون حامدی دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز در نشست هم اندیشی با خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری جشنواره تئاتر کُردی سقز پویایی و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد و باید با همکاری و تعامل هنرمندان، مسوولان و خبرنگاران بر برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره کمک کرد.

 

وی با اشاره به اینکه آثاری از هنرمندان خارج از کشور و داخل کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود: ۳۹ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر کُردی سقز ارسال شده که از این تعداد ۲۱ اثر خارج از کشور و ۱۸ اثر هم از مناطق کُردنشین کشور است.

 

 

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز بیان کرد: در فراخوان این جشنواره بیشترین استقبال از خارج از کشور بوده است به طوریکه ۲۱ اثر از کشورهای سوریه، ترکیه و اقلیم کردستان عراق به دبیرخانه ارسال شده و ۱۸ اثر هم از استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه ارسال شده است.

 

حامدی یادآور شد: اثرهای خارجی امسال وارد رقابت با سایر آثار می شوند و بر خلاف جشنواره های قبل امسال بخش ویژه برای آثار خارج از کشور نداریم.

 

دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز بر اهمیت نقد و بررسی آثار بصورت دقیق و کارشناسی شده تاکید و بیان کرد: هر یک از نمایش‌های شرکت کننده در جشنواره برای رفاه بیشتر علاقمندان به تئاتر، ۲ بار اجرا می‌شوند.

 

هفدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز در نیمه دوم اسفند ماه امسال در شهرستان سقز برگزار می شود.

 

پایان پیام/713

نظر شما