شناسهٔ خبر: 52565802 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

شب نوازندگان جوان و پیشکسوت در جشنواره موسیقی فجر

صاحب‌خبر -

20:33

در دومین شب اجرای رسمی ، نوازندگان جوان در کنار نوازندگان با تجربه، آثاری از نسل‌های مختلف را نواختند.
به گزارش ایرنا، سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر شب گذشته با چند اجرا در ۶ سالن، تالار و فرهنگسرا میزبان هنرمندان و علاقه مندان بود.

اجرای آهنگسازان بزرگ ایران توسط ارکستر پارسوآ
ارکستر موسیقی پارسوآ با اجرای قطعاتی از آثار آهنگسازان بزرگ ایران به روی صحنه رفت. این ارکستر موسیقی به رهبری احمد مقدسی زاده، چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر را برگزار کرد. در این برنامه ارکستر پارسوآ با حدود ۳۰ نوازنده روی صحنه رفت و کنسرت مایستر آن دانیال جورابچی و سولیست ویولا، کاوه تسعیری به سرپرستی محمد تنکابی قطعات خود را اجرا کرد.
در بخشی از اجرای این برنامه احمد مقدسی زاده، رهبر ارکستر از حاضران در سالن و نوازندگان ارکستر که در این شرایط در برنامه حاضر شده اند، قدردانی کرد. وی همچنین پس از اجرای اثر احمد پژمان که به گفته او قطعات بسیار مشکلی بود، از علی صمدپور، مدیر هنری این آلبوم تشکر کرد.

حضور نوشه در آخرین شب از اجرای بانوان
کنسرت نوشه به سرپرستی نیوشا بریمانی در فرهنگسرای نیاوران در قالب سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد. در ابتدای اجرا، گروه به کوک سازهای خود پرداختند و سپس با تشویق حضار، قطعه بی کلام cingenem نواخته شد.
در پایان کنسرت گروه نوشه، فروغ فضلی، پیانیست و خواننده، ۲ قطعه تو بی‌رحمانه زیبایی و نور امید را اجرا کرد.

پویا کلاهی با طاووس پر بسته بار دیگر به جشنواره فجر آمد
به گزارش ایرنا، کنسرت پویا کلاهی و شهرام مویدی در فرهنگسرای نیاوران برای مخاطبان سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت.
پویا کلاهی، خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده در ژانرهای تلفیقی و پاپ است. اولین آلبوم او به نام طاووس پر بسته در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، برنده تندیس باربد برای بهترین خوانندگی و دیپلم افتخار بهترین آهنگسازی شد.
در ادامه پویا کلاهی، خواننده گروه، با اشاره به گذشتن ۲ سال سختی، شرایط کرونا، قرنطینه و از سر گرفته شدن اجراها، گفت: با این شرایط، دوباره خودمان را به همدیگر رساندیم و در ادامه این اجرا، قطعات انگیزشی اجرا می کنم که حاصل علاقه من به ادبیات و نمایش است.

از حضور رییس جشنواره در شب موسیقی‌ لُری تا اجرا در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
دومین شب از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، کنسرت‌ گروه‌های نوای سیمره و دالاهو در فرهنگسرای ارسباران پیگیری شد.
در کنسرت نخست، گروه نوای سیمره از لرستان به سرپرستی و خوانندگی مهران غضنفری روی صحنه رفت و قطعاتی را در دستگاه ماهور و شور اجرا کرد. آواز مرگ سهراب یکی از قطعاتی که بود که این گروه در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند.
محمد اله‌یاری، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، مهمان ویژه اجرای گروه موسیقی نوای سیمره بود.

اجرای تصنیف کُردی تا گروه نوازی مقام جلو شاهی با دالاهو
فرهنگسرای ارسباران در سانس دوم از شب دوم جشنواره موسیقی فجر، میزبان کنسرت گروه دالاهو از سرپل ذهاب بود. این گروه در کنسرت شب دوم جشنواره ابتدا به گروه‌نوازی مقام جلو شاهی پرداخت و سپس تصنیف کُردی شاهنامه خوانی اثر برزو امیریان را اجرا کرد. در ادامه تصنیف کُردی سیاحت شاعر زنده به یاد لطیف منهویی اجرا شد.
در سانس اول تالار رودکی از شب دوم جشنواره، ارکستر هنرستان موسیقی دختران به اجرای برنامه پرداخت. استعدادهای هنرستان موسیقی دختران به اجرای پیش درآمد و رنگ همایون به آهنگسازی حسین علیزاده و تنظیم محمدرضا فیاض پرداختند. در این بخش یسنا شریف نیا و نوا توتونچی نوازنده قانون، بیتا فلاحت پیشه و فرناز شیخ‌پور نوازنده عود، فاطمه احمدی و مهتا معالجی نوازنده کمانچه، آییان دهقانی، نرگس باقری، نیکی رضا سلطانی نوازنده تار، نیکی کریمیان، مبینا کوزه‌گر نوازنده سنتور، فاطمه اخگری، پریا رجب دوست و پرنیان ناجی‌پور نوازنده سه تار و صدف افشاری نوازنده بود.
این اجرا با حضور ۳۰ درصدی مخاطبان در طبقه همکف و بالکن برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان موسیقی و خانواده‌های محصلان هنرستان موسیقی دختران قرار گرفت.

شب موسیقی کلاسیک در رودکی
کنسرت بعدی تالار رودکی میزبان ۲ اجرا در قالب یک سانس بود. در بخش اول، گروه نماد به سرپرستی ستاره بهشتی به اجرای برنامه پرداخت و هستی صفایی او را به عنوان نوازنده پیانو همراهی می‌کرد. در این کنسرت سه قطعه کلاسیک شامل چند بخش اجرا شد.
بخش دوم اجرای سانس دوم تالار رودکی به تریوی گیتار اختصاص داشت. در این اجرا سیده پریناز حیدری نژاد، مهرداد پاکباز، سیاوش کشاورز و سید سپهر فرندی به اجرای قطعاتی پرداختند. تریوی گیتار هم توسط مهرزاد پاکباز اجرا شد که شامل چهار مضراب ماهور، بر اساس ساخته حسین علیزاده برای تار و قطعه شادباش کُردی بود.

نوای نی زمان خیری به یاد حسین کسایی در سالن دهلوی
سالن دهلوی در چهارمین شب اجراها میزبان زمان خیری، نوازنده نی و مدرس هنرستان موسیقی و استاد دانشکده موسیقی بود. اجرای با احساس زمان خیری که به تک نوازی نی اختصاص داشت با توجه، سکوت مخاطبان و سپس تشویق آن‌ها روبرو شد.
سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران در چهارمین شب میزبانی خود از جشنواره موسیقی فجر بار دیگر میزبان علاقه مندان موسیقی پاپ شد.
سالن میلاد در سانس اول، میزبان علیرضا طلیسچی و مخاطبانش بود. این هنرمند در سخنانی اظهار داشت: چقدر جمع امشب، خودمانی و جمع و جور است و البته خوشحالم که امشب در قالب جشنواره موسیقی فجر در خدمت شما هستم. باید بگویم هر چند امشب با فاصله اجتماعی در سالن نشستید و جمعیت حاضر در سالن کم است، با این حال نباید اجازه دهید که انرژی لحظه‌ای کم شود.
طلیسچی در بخش دیگری از اجرایش، خاطرنشان کرد: در همه جای ایران اجرا گذاشته‌ام، اما هیچ جا خانه خود آدم نمی‌شود و امشب با این جمع کوچک، بسیار لذت می‌برم. قطعه لیلا را برای نهمین بار، در تهران اجرا کردم که آخرین اثر من است و حدود ٢ ماه پیش منتشر شد.

وقتی فرزاد فرخ از انرژی مثبت خواند
سالن میلاد در دومین سانس از چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر، میزبان یکی دیگر از خوانندگان جوان موسیقی پاپ یعنی فرزاد فرخ بود.
سالن میلاد نمایشگاه همچنان با ۳۰ درصد از ظرفیت خود، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همچنین رعایت فاصله اجتماعی در سالن میزبان گروه‌های موسیقی پاپ و علاقه مندان است.
فرزاد فرخ در سانس دوم از شب چهارم کنسرت های پاپ، با مخاطبانش دیدار و اجرای خود را با قطعه تو مال منی آغاز کرد.
سپس این هنرمند در سخنانی، اظهار داشت: به کنسرت انرژی مثبت خوش آمدید. بسیار خوشحالم امشب فرصتی ایجاد شد تا بار دیگر با شما دیدار کنم و واقعیت این است که خوشحال تر هستم که می خواهیم با انرژی مثبت زیاد، امشب را کنار هم باشیم.
وی خطاب به مخاطبان گفت: آهنگ جدیدم به نام بعد تو تا ۱۰ روز آینده منتشر خواهد شد و باید بگویم که این کار، خیلی متفاوت‌تر از کارهایی است که تاکنون خوانده‌ام و فکر می‌کنم تا الان همچین سبکی نخوانده‌ام.

برچسب‌ها:

نظر شما