شناسهٔ خبر: 52565244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اردوگاه انقلاب اسلامي

صاحب‌خبر -

پيامبر گرامي اسلام (ص) پس از صلح حديبيه نامه‌هايي به عنوان دعوت به اسلام به سران قبايل، امرا ، سلاطين و شخصيت‌هاي برجسته معنوي و سياسي عصر خود نوشت.

سال هفتم هجري است .هنوز مسلمانان درشبه جزيره عرب در اقليت بودند. هنوزمكه فتح نشده بود اما پيامبر(ص) با ارسال 185 نامه به رهبران جهان از جمله رهبران ايران و روم ، رسالت جهاني خود را اعلام كرد و آ‌نها را از شكل‌گيري يك بلوك قدرت در عصر خود خبر داد. مسلمانان هم تحولات جهاني را پيگيري مي‌كردند . پيامبر (ص) در سوره روم بخشي از خبر اين تحولات را و نيز پيشگويي غلبه روم بر ايران را به مسلمانان مي دهد.

بخشي از مضمون نامه های پيامبر اين بود كه قدرت‌هاي جهان به ويژه دو قدرت مسلط آن روز تكليف و نسبت خود را با اردوگاه قدرت اسلام مشخص كنند .رسالت پيامبر، جهاني بود و جهان به سمت و سوي جهاني شدن اسلام پيش مي‌رفت و هيچ حادثه‌اي نمي‌توانست جلوي اين رويداد بزرگ بشري را بگيرد. تاريخ گواهي مي‌دهد در مدت كوتاهي پس از فتح مكه و تسلط مسلمانان به شبه جزيره عربستان ، فتوحات اسلام يكي پس از ديگري اتفاق افتاد و شكل‌گيري تمدن اسلامي به منصه ظهور رسيد.

***

وقوع انقلاب اسلامي به تعبير استراتژيست‌هاي شرق و غرب عالم به منزله يك زلزله سياسي بود كه معادلات قدرت را تغيير و به سرعت روي جغرافياي سياسي جهان، اثرات ملموس خود را نشان داد.

انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) از همان روزهاي اول انقلاب با راهبرد نه شرقي و نه غربي موجوديت يك بلوك قدرت در جهان را اعلام كرد.

به همين دليل دو قدرت مسلط آن روزگار كمر به هدم آن بستند اما هرچه تلاش كردند كمتر به نتيجه رسيدند . امپراطوري شوروي در روزهاي آخر فروپاشي، نامه‌اي را از امام (ره) دريافت كرد كه بي‌شباهت به نامه پيامبر به سلاطين جور در زمان ظهور اسلام نبود.

آن زمان ما نه موشك‌هاي نقطه‌زن داشتيم نه قدرت پهپادي و نه كلكسيون متنوع موشك‌هاي بالستيك امام پشت ابرقدرت‌ها را لرزانده بود. تازه امام (ره) با پذيرش قطعنامه 598 يك بازي جديد را براي سرنگوني صدام و فروپاشي اردوگاه غرب و نابودي اجماع جهاني عليه ايران را شروع كرده بود.

امام عظيم‌الشأن جهان اسلام كه به ملكوت اعلي پيوست و پرچم انقلاب اسلامي را به دست باكفايت مقام معظم رهبري امام خامنه اي سپرد . امام (ره) با دلي آرام و قلبي مطمئن دنياي ما را ترك كرد ، اما روح بلند و ملكوتي او در كالبد انقلاب اسلامي ماند و همه چيز را به سمت پيروزي و غلبه بر كفار ، منافقين و مشركين هدايت مي‌كرد.

***

«ظرفيت تسري» انقلاب اسلامي طي 4 دهه گذشته خبر از شكل‌گيري يك بلوك قدرت در غرب آسيا مي‌دهد كه توانايي خود را در جنگ‌هاي پيروزمند حماس و حزب‌الله براي محصوركردن رژيم اشغالگر قدس نشان داد. اين قدرت، سر افعي داعش را در عراق و سوريه به سنگ مقاومت كوبيد و در يمن در برابر قارون‌هاي منطقه قد علم كرد.اين قدرت، آمريكا را با خفّت و خواري از افغانستان بيرون كرد.

اگر تا ديروز عكس امام و رهبري در خانه‌هاي مردم حداقل 20 كشور در غرب آسيا ديده مي‌شد حكايت از غلبه جمهوري اسلامي در جنگ شناختي به غرب داشت. امروز عكس شهيد قاسم سليماني به عنوان فرمانده سپاه قدس و فرمانده لشكر اسلام در آن خانه‌ها نيز ديده مي شود . امسال سرود اي امام ، اي مظهر شرف را به زبان فارسي در تمامي خطوط نبرد و تماس دشمن مي شنويم.

خداوند آيت الله شيخ ابراهيم زكزاكي رهبر شيعيان نيجريه را در پناه خود حفظ كند امسال او در ايام دهه فجر به مناسبت چهل و سومين سال پيروزي انقلاب 5 نكته را در پيام خود يادآور شد.

1- گستره انقلاب اسلامي فراي مرزهاي جغرافيايي ايران است.

2- مردم ايران بايد براي رهبري كل مسلمانان جهان آماده باشند.

3- زبان و فرهنگ ساير مسلمانان را ياد بگيريد بايد با زبان آنها صحبت كنيد.

4- اكنون در جهان دو ابرقدرت وجود دارد يكي آمريكا و ديگري انقلاب اسلامي . آمريكا در حال افول است. انقلاب اسلامي در جهان روبه پيشرفت است در نهايت اين قدرت اسلام است كه مي‌ماند.

5- در آينده نزديك به لطف خدا خواهيم ديد كه عظمت اسلام در سراسر جهان احيا خواهد شد.

آيت الله شيخ ابراهيم زكزاكي پرچم‌دار انقلاب اسلامي در آفريقاست. او قدرت اسلام و انقلاب اسلامي را در اين قاره نمايندگي مي كند .ان‌شاءالله آوازه انقلاب اسلامي در 5 قاره جهان توسط عاشقان روح الله و دلبستگان مقام معظم رهبري روز به روز افزون گردد.

***

با مقدمه فوق بد نيست چند كلمه با ديپلمات‌هاي جمهوري اسلامي در سراسر جهان و برخي منتقدان به سياست خارجي گفته شود.

فصل جديد روابط ايران با چين و روسيه با نگاه راهبردي 20 ساله و 25 ساله نشان مي دهد دو قدرت مطرح جهان با قبول جايگاه ايران به عنوان قطبي از اقطاب قدرت درجهان و به ويژه آنكه بيش از 4 دهه است قدرت اردوگاه اسلام را نمايندگي مي‌كند، نسبت خود را تعريف مي كنند.

ما نه از اردوگاه غرب دور شديم و نه به اردوگاه شرق نزديك شديم. ما سر جاي خود محكم ايستاده‌ايم. ما در اردوگاه خودمان، اردوگاه اسلام هستيم. اين شرق و غرب عالم است كه بايد نسبت خود را به پديداري قدرت اسلام به عنوان اصلي ترين قطب قدرت جهان كه مستظهر به پشتيباني خداوند است، تعيين كنند.

آمريكا بيهوده بر طبل تحريم‌ها مي‌كوبد . خود آ‌نها هم متوجه شده اند و رسما اين روزها اعلام كرده‌اند؛ اين طبل توخالي است.

اكنون قدرت‌هاي جهان در حال ارزيابي روابط خود با جمهوري اسلامي هستند. آينده‌نگري و آينده‌پژوهي آنها نشان مي‌دهد كه خصومت‌ورزي با ملت و دولت ايران يك لجاجت بيهوده و از روي كينه‌توزي است.

آنها قدرت اسلام را به رسميت شناخته‌اند و در حال تعريف نسبت خود با تهران هستند.

امروز چون يك مشت ابله و عقب افتاده با مغزهاي الكلي در كاخ سفيد و انديشكده‌هاي غربي مستقر هستند. نمي‌خواهند حقايق عصر خود را ببينند و درك كنند. آنها به زودي متوجه اشتباه محاسباتي خود خواهند شد.

مردم ايران يك رسالت الهي بر دوش دارند. مردم ما منادي «آزادي» و «آگاهي» در زمانه خود هستند. هيچ انسان عادل و با انصافي در جهان نمي‌تواند اين «ندا» را نشنيده بگيرد. ملت ما پرچم‌دار مبارزه با ظلم و ستم جهاني است . عدالت‌خواهان جهان و آزادي‌خواهان در 5 قاره به زودي زير اين پرچم در برابر جهان استكبار و استبداد صف‌آرايي خواهند كرد. راز ماندگاري انقلاب اسلامي و افزايش روزافزون طرفداران آن در جهان همين است.

برخي كه گرفتار حصارهاي تو درتوي نفس خود در ايستگاه‌هاي هوسراني، خودخواهي، جاه‌طلبي ، بزدلي ، شهوت‌پرستي و ... متوقف شده‌اند و مورد طمع سرويس‌هاي جاسوسي دشمن هستند نمي‌توانند نماينده ملت ايران در سفارتخانه‌هاي جمهوري اسلامي باشند.جمهوري اسلامي به يك خانه‌تكاني در دستگاه ديپلماتيك خود نياز دارد تا انسان‌هايي در تراز شهيد حسن ايرلو، سفير سابق ايران در يمن را جايگزين برخي كادرهاي قبلي در سفارتخانه‌هاي خود كند.

حضور ميليوني مردم ايران و هواخواهان جمهوري اسلامي در جهان در چهل و سومين سال حيات انقلاب اسلامي نشان داد ملت‌ها مثل كوه ايستاده است . دغدغه اصلي مردم ما اين است، آیا مسئولين هم به همين مقدار با روحيه و توكل به خدا در اردوگاه انقلاب اسلامي ايستاده‌اند؟

 

 

 

 

نظر شما