شناسهٔ خبر: 52562374 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

امکانات سامانه «امتا» برای کسب‌وکارهای دارای اینماد

صاحب‌خبر -
 
به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، در آخرین جلسه کارگروه مشورتی راهبری تجارت الکترونیکی که با حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی از جمله انجمن صنفی کسب‌ و کارهای اینترنتی و کسب ‌و کارهای برگزار شد، از نسخه جدید سامانه «امتا» و امکانات آن برای کسب ­و کارها به ویژه سکوهای اینترنتی رونمایی کردند و در مورد دیگر نیازمندی‌های کسب ‌و کارها و برنامه آینده سامانه، بحث و تبادل نظر شد.
 
در این جلسه، ضمن ارائه نسخه جدید سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) که با سه مأموریت احراز هویت، احراز صلاحیت و احراز اصالت ایجاد و در حال حاضر به سرویس­‌های ثبت احوال، شاهکار، ثبت شرکت­‌ها، روزنامه رسمی، نظام وظیفه‌ متصل و با شماره پنج رقمی مرکز تماس ۴۱۶۰۶ و سرشماره پیامکی ۳۰۰۰۴۱۶۰۶ پشتیبانی می‌شود، امکانات جدید سامانه از جمله بخش اطلاعات تماس (تلفن همراه، پست الکترونیکی و نشانی)، اطلاعات مجوزها و اطلاعات دارایی­ ها معرفی شد. در بخش اطلاعات تماس، امکان ارائه نشانی پست الکترونیکی احرازشده (از طریق ارسال کد تأیید) و نشانی استعلام ­شده از شرکت ملی پست به کسب­ و کارهای اینترنتی فراهم شده است.
 
در بخش اطلاعات مجوزها نیز پروانه کسب اصناف و همچنین پروانه طبابت سازمان نظام پزشکی و در بخش اطلاعات دارایی ‌ها نیز بیمه شخص ثالث خودرو به سامانه امتا اضافه شده که امکان ارائه آن‌ها به کسب­ و کارهای مرتبط دارای اینماد هم­ اکنون وجود دارد.
 
به این ترتیب بسیاری از مشکلات سکوهای اینترنتی مثل پلتفرم­‌های کالایی یا پلتفرم ‌های سلامت از جهت اتصال به سرویس­ های حاکمیتی و دغدغه­ های آن­ها در زمینه انجام استعلامات کاربران و تأمین­ کنندگان برطرف و بخشی از هزینه ‌های آن‌ها مثل کنترل کارشناسی و چشمی مدارک و مجوزهای کاربران حذف خواهد شد.
 
به واسطه این سامانه، کسب‌وکارهای دارای اینماد می ‌توانند از طریق سامانه امتا، درخواست دسترسی به سرویس‌های مختلف را به صورت سیستمی ثبت و دریافت کنند. همچنین با توجه به سازوکار سامانه امتا از جهت رعایت محرمانگی و حفظ حریم خصوصی، ارائه این اطلاعات به کسب ­و کارهای اینترنتی مشابه اطلاعات قبلی سامانه امتا، صرفاً با تأیید کاربر انجام خواهد شد.
 
کارگروه مشورتی راهبری تجارت الکترونیکی بیش از یک سال است که با ابتکار مرکز تتا و به عنوان مکمل کارگروه نظارت بر کسب­ و کارهای اینترنتی متشکل از دستگاه ­های حاکمیتی تصمیم‌گیر در زمینه تجارت الکترونیکی، با حضور نمایندگان تمامی تشکل‌های تخصصی تجارت الکترونیکی و کسب و کارهای اینترنتی برتر به منظور تبادل نظر و دریافت نقطه نظرات بخش خصوصی تشکیل شده و به صورت دوره­ ای جلساتی را برگزار می­‌کند.

نظر شما