شناسهٔ خبر: 52557142 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ساوه شمشکی: بابت این سهل‌انگاری از تمام مردم ایران عذرخواهی می‌کنم!

پرچمدار ایران در المپیک زمستانی گفت: بابت این سهل‌انگاری از تمام مردم ایران عذرخواهی می‌کنم، چرا که باعث ناراحتی و رنجش‌ آنها شدم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مثبت شدن تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی ملی‌پوش اسکی ایران در بازی‌های المپیک زمستانی، یکی از اتفاقات مهم ورزش کشورمان طی چند روز اخیر بوده است.

ساوه شمشکی که قرار بود برای سومین بار حضور در این رویداد را تجربه کند، در پکن تست دوپینگ داد که جواب آن در هر دو نمونه A و B مثبت شد. این در حالی بود که از ساوه شمشکی در روز 14 دی ماه و در ایران نیز تست دوپینگ گرفته شد که جوابِ منفی آن در فاصله یک هفته مانده به اعزام از سوی آزمایشگاه کلن آلمان اعلام شد.

این اتفاق، حرف و حدیث‌های زیادی را به دنبال داشت. برخی بر این اعتقاد بودند که عملکرد ساوه شمشکی در مسابقات انتخابی نیز مشکوک بوده  و ایراد در نمونه‌گیری باعث شده تا تست او در ایران مثبت نشود. برخی دیگر نیز موضوع خوراکی بودن یا تزریقی بودن ماده را مطرح کردند که این مسئله پیرامون عمدی یا غیر عمدی بود این دوپینگ بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پس از انتشار خبر مثبت شدن تست دوپینگ ساوه شمشکی در جریان بازی‌های المپیک زمستانی،  ضمن اینکه نمونه تست دوپینگش پیش از اعزام به پکن منفی شده بود، اعتراض کرد و خواستار نمونه‌گیری B شد.

این اتفاق چهار روز پیش صورت گرفت و مسئولان تست‌گیری، از نماینده ایران یک‌بار دیگر تست دوپینگ گرفتند، پاسخ تست B نیز مانند تست اول مثبت است. طبق قوانین مرتبط با بازی‌های المپیک، ساوه شمشکی اخراج و مجبور به ترک محل برگزاری این رویداد طی 24 ساعت خواهد بود، که او می‌تواند به CAS اعتراض کند، اما بدلیل اینکه جواب هر دو نمونه قبلی مثبت شده و این به‌منزله دوپینگ قطعی است.

حسین ساوه‌شمشکی در ویدیویی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، توضیحاتی در مورد مثبت شدن هر دو مرحله‌ی تست دوپینگش در المپیک ارائه داد و گفت: ابتدا بابت اتفاقی که افتاد و باعث ناراحتی همه شد، عذرخواهی می‌کنم. ۱۴ دی ماه  و در حالی که ۸۰، ۹۰ درصد مسابقات انتخابی را پشت سر گذاشته بودیم، تست دوپینگ دادیم که منفی بود. بعد از آن هم دلیل و انگیزه‌ای وجود نداشت که دست به چنین کاری بزنم. این موضوع عامدانه نبوده است اما از آنجایی که هر ورزشکاری در مورد موادی که به صورت غذا، مکمل یا هر شکلی دیگری وارد بدنش می‌شود مسئولیت دارد، من هم این مسئولیت را دارم و بابت این سهل‌انگاری از تمام مردم ایران عذرخواهی می‌کنم، چرا که باعث ناراحتی و رنجش‌ آنها شدم.

نظر شما