شناسهٔ خبر: 52547850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و دستیار رسانه‌ای قالیباف به فایل صوتی فرماندهان سپاه

صاحب‌خبر -

فایل صوتی مربوط به گفت و گوی سردار جعفری فرمانده پیشین سپاه و سردار صادق ذوالقدرنیا معاون وقت اقتصادی سپاه افشاشده که در آن از تخلفات ۸ هزارمیلیاردی هلدینگ یاس و همچنین نقش سردار قالیباف و سردار آبرومند در آن سخن گفته می‌شود. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این فایل صوتی گفته است: من این فایل را چندین بار گوش دادم؛ آنچه بدخواهان می‌خواستند به دست بیاورند و بهانه تخریب سپاه قرار دهند، دستگیرشان نشده است و چیزی هم دستگیرشان نخواهد شد.
به گزارش آفتاب نیوز؛ در بخشی از این فایل صوتی که رادیو فردا آن را منتشر کرده، از تلاشی که برای پوشاندن رد پای عاملان تخلف شده، صحبت می‌شود و ذوالقدرنیا مدعی شده قالیباف در مسجد محل دیداری با او داشته تا به نحوی کار را جمع کنند. به نوشته سایت رویداد 24، این فایل صوتی به خاطر محدودیت رسانه‌های ایران در داخل کشور قابل‌انتشار نیست اما در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده و افکار عمومی از آن صحبت می‌کنند. روابط عمومی ریاست مجلس (قالیباف) و مقامات سپاه درباره این فایل هنوز واکنشی نشان نداده‌اند. در این فایل صوتی نام افراد دیگری همچون حسین طائب در ماجرای محمدعلی نجفی و سردار سلیمانی در موضوع بدهی‌های سپاه قدس نیز آورده شده است. برخی کاربران این فایل را برای ۲ سال گذشته می‌دانند اما هم‌زمانی انتشار آن با ٢٢ بهمن را هدفمند می‌دانند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: اتفاق خاصی نیست
محمود عباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص فایل منتشرشده میان دو نفر از چهره‌های سپاه و مطرح‌شدن اسامی برخی مسئولان در آن و ایجاد شائبه در خصوص برخی چهره‌های سیاسی اظهار داشت: اولاً اقتدار سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و مردمی بودن آن نکته‌ای ثابت‌شده است. مردم با دلشان از این نهاد حمایت می‌کنند و این نهاد از دل مردم برای مردم و در کنار مردم است و روزبه‌روز با کمترین هزینه، بیش‌ترین قدرت و اقتدار را پیدا می‌کند.به گزارش ایلنا، وی افزود: سپاه یک نهاد کاملاً مکتبی، مردمی و روبه‌جلو است. طبیعتاً این مسئله موردحسادت بدخواهان واقع‌شده و هرچه رشد سپاه بیشتر شود، کینه‌ها افزایش می‌یابد. طبیعتاً ما هم منتظر چنین چیزهایی بودیم. من این فایل را چندین بار گوش دادم؛ آنچه بدخواهان می‌خواستند به دست بیاورند و بهانه تخریب سپاه قرار دهند، دستگیرشان نشده است و چیزی هم دستگیرشان نخواهد شد. دشمن با این جنگ روانی نمی‌تواند بر محبوبیت سپاه خدشه‌ای وارد کند. فرماندهان ما فرزندان این ملت هستند و در مواقع خطر، جان خود را کف دست گرفته‌اند. کسی که حاضرشده جانش را برای این ملت فدا کند و در این عرصه مسابقه گذاشته است، امروز اسیر دنیا نمی‌شود. ممکن است در این مجموعه به این بزرگی ۴ پلشتی هم وجود داشته باشد که این هم طبیعی است. بحث این است که روح حاکم بر این نهاد مخالف پلشتی، سوءاستفاده و کار غیرعادلانه است. مجموعه سپاه درون خودش حفاظتی دارد که مأموریتش بر این است که هیچ پاسداری کار غیرقانونی نکند. به نظر من انتشار این فایل اتفاق خاصی نیست و دشمنان نباید خیلی قند در دلشان آب شود که کار بزرگی کرده‌اند.
واکنش دستیار قالیباف به اتهامات
محمد سعید احدیان، دستیار رسانه‌ای محمدباقر قالیباف نیز به صوت پخش‌شده نظامی اخیر واکنش نشان داد. احدیان با انتشار سه توییت جداگانه دراین‌باره نوشت: «این صوت ادعاها و اتهامات زیادی درباره افراد مختلف مطرح کرده که سردار جعفری یا سخنگوی سپاه درباره نادرست بودن اتهامات قاعدتاً توضیح لازم را می‌دهند اما چون کمتر کسی کل فایل را گوش می‌کند، هدف شما و دیگران از اینکه می‌خواهید کل این فایل را به آقای قالیباف نسبت دهید، محل سؤال جدی است. درباره هلدینگ یاس هم هرچه می‌گوییم بررسی‌شده و حکم اولیه صادرشده و هیچ موضوعی متوجه قالیباف نیست، شما، دوستانتان و آمرانتان عامدانه نمی‌شنوید تا دروغ را واقعیت نشان دهید. از دستگاه قضایی می‌خواهم یک‌بار دیگر درباره آن اطلاع‌رسانی کنند. تا افکار عمومی روشن شود.»
وی در دو تویت دیگر در پاسخ به انتقاد دیگر فعالان سیاسی نوشت: ‏در پرونده ‎#هلدینگ_یاس با حکم صریح دادگاه روشن شد که تخلف‌ها هیچ ارتباطی با دکتر قالیباف و شهرداری ندارد اما کاش به خود می‌آمدید و می‌فهمیدید که حضرت آقا چون از شما دوستان اصلاح‌طلبتان ناامید شده‌اند، برای جبران لطماتی که به افکار عمومی زده‌اید، بر جهاد تبیین توسط همه تأکید می‌کنند. فایل صوتی مجموعه‌ای ادعا علیه بسیاری صحبت کرده که سردار جعفری و سخنگوی سپاه باید درباره آن توضیح دهند، آنچه روشن است ادعاهای مطرح‌شده علیه قالیباف در دادگاه بررسی‌شده و درنهایت در دادگاه دروغ بودن آنها روشن‌شده است.»

برچسب‌ها:

نظر شما