شناسهٔ خبر: 52545179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان: برای انتقال و تقویت هنر بومی از هیچ حمایتی دریغ نشود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان بیان کرد: برای انتقال و تقویت فرهنگ و هنر بومی از هیچ حمایت مادی و معنوی دریغ نخواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه اکران همزمانی چهلمین جشنواره فیلم فجر گیلان افزود: اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر مردم را بار دیگر با سینما آشتی داد.

وی با تاکید بر نقش فرهنگ و هنر در جامعه  اظهار داشت: اگر خلاءهای فرهنگی در جامعه پر نشود، دشمن این فضا را با هجمه های رسانه‌ای و تبلیغاتی در اختیار خواهد گرفت.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید داشته‌هایمان را ارج بگذاریم به ظرفیت عظیم تالار مرکزی رشت که بدون استفاده مانده بود اشاره کرد و گفت: تالار مرکزی رشت حتی یک روز نباید بدون استفاده بماند و برای تداوم فعالیت این مجموعه با همه توان حمایت خواهیم کرد.

عباسی استقلال و آزادی را ارمغان انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز به خود می بالیم در فضای معنوی امن و اقتدار ملی نفس می کشیم و این دستاورد را به هیچ قیمتی از دست نخواهیم داد.

وی با تاکید بر نیاز جامعه به نشاط اجتماعی تاکید کرد: رعایت همه موارد شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام پر خطر کرونا الزامی است، زیرا سلامت جسم و جان مردم برای ما اولویت می‌باشد؛ لذا با رعایت همه پروتکل‌ها باید تلاش شود با استفاده از داشته‌ها خلاءهای فرهنگی جبران و فرهنگ بومی تقویت و هنرمندان حمایت شوند.

سینمای رشت نیازمند حمایت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه عدالت محوری از اهرم‌های دولت سیزدهم است، گفت: استقبال و افزایش ۲۰۰ درصدی همه اقشار جامعه از فیلم‌های چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر نشان از ریشه دار بودن فرهنگ و هنر در این سرزمین دارد.

رضا ثقتی با بیان اینکه هنرمندان همیشه پای نظام و رهبری ایستادند افزود: همیشه سینماهای رشت جزو فعال‌ترین سینماهای کشور بودند اما متاسفانه به جز یک سینما در رشت بقیه تعطیل هستند و برای اینکه اوضاع سینماها از این وضعیت خارج شود نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان هستیم.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا گفت: اگرچه اکران همزمانی چهلمین جشنواره فیلم فجر با رعایت همه موارد شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شد اما با اعلام وضعیت پرخطر کرونا در رشت متاسفانه جشنواره موسیقی فجر برگزار نمی‌شود.

در پایان مراسم آئین اختتامیه اکران همزمان چهلمین جشنواره فیلم فجر ضمن تقدیر از همه برگزار کنندگان میهمانان به دیدن فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر دعوت شدند.

نظر شما