شناسهٔ خبر: 52533044 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی برای ساخت وساز در بافت فرسوده و قدیمی کلان شهرهای کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

 محمد آیینی در حاشیه بازدید از پروژه نوسازی بافت فرسوده قصردشت شیراز گفت: سهمیه استان فارس در نهضت ملی مسکن ۱۱ هزار واحد مسکونی است و پروژه نوسازی محله قصردشت در این راستا و به عنوان پایلوت شهر شیراز آغاز شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی از تجمیع قریب به ۵۰ پلاک، ساخت ۲۱۰ واحد در قالب ۲۲پ روژه شروع شده است، از سرمایه‌گذاران درخواست کرد تا برای ساخت فضاهای مذهبی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی در بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی ورود کنند.

آیینی عنوان کرد: از سرمایه‌گذاران می‌خواهم با نیت خداپسندانه به ساخت فضاهای مذهبی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی در بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی ورود پیدا کنند.

او افزود: تمام هزینه‌هایی که در این مناطق سرمایه‌گذاری می‌شود به استناد ماده ۱۲ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی آن‌ها محسوب خواهد شد. سازمان امور مالیاتی بخشنامه این امر را ابلاغ کرده است و ادارات مالیاتی آماده همکاری در این زمینه هستند.

تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مالکان بافت‌های فرسوده و حتی برخی سازندگان از توانایی مالی لازم برای نوسازی برخوردار نیستند، افزود: در نتیجه این دو گروه باید مورد حمایت قرار گیرند، در این راستا به مالکان ودیعه اسکان موقت اعطا می‌شود که این مبلغ در شهر شیراز ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۴۵ میلیون تومان است که به صورت قرض‌الحسنه و باز پرداخت ۳۶ ماهه خواهد بود.

آیینی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سازندگان نیز گفت: میزان این تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها هم ۳۵۰ میلیون تومان است این تسهیلات با نرخ سود ۹.۵ درصد پرداخت می‌شود و به گونه‌ای است که تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود یک درصد و ۱۵۰ میلیون تومان دیگر با نرخ ۱۸ درصد به سازندگان در بافت فرسوده اعطا می‌شود، این نرخ به طور میانگین در شهر شیراز حدود ۱۱ درصد است.

 

نظر شما