شناسهٔ خبر: 52531003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تیم هلال احمر به کوهنوردان گرفتار شده در گردنه ایلوند رسید/ حال ۱۶ کوهنورد مساعد است

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک از رسیدن نخستین تیم هلال احمر برای نجات تیم کوهنوردی قزوینی گرفتار شده در گردنه ایلوند خبر داد و گفت: حال کوهنوردان مساعد بوده و امدادگران هلال احمر در حال امدادرسانی به آنان هستند‌.

صاحب‌خبر -

حامد فتوحی دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: تیم ۱۶ نفره کوهنوردی قزوینی شامل ۹ خانم و هفت آقا بودند که دیروز در راه برگشت به سمت گردنه ایلوند منطقه مشترک بین شهرستان آبیک و طالقان، با معدن متروکه ای بین زیاران و خورانک مواجه می‌شوند که متوجه می‌شوند مسیر برگشت آنها اشتباه بوده است.

وی افزود: این تیم کوهنوردی با مسئولان هیات کوهنوردی استان قزوین تماس گرفته و درخواست کمک می‌کنند اما اطلاعی به مویریت بحران نمی‌دهند؛ از سویی تیم‌های امدادی از شهرستان آبیک شامل دو تیم هلال احمر به منطقه اعزام می‌شوند که تیم اول به کوهنوردان نزدیک می‌شوند اما به دلیل شرایط جوی، خودشان گرفتار می‌شوند و تیم دوم هلال احمر با راهداری برای بازگشایی مسیر هماهنگی می‌کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک ادامه داد: معتمدین محل از روستای قاضی کلایه و نیروهایی از شهرستان آبیک به سمت گردنه ایلوند حرکت می‌کنند که به دلیل شرایط نامساعد هوا به دلیل نداشتن دید، نتوانستند به کمک کوهنوردان بشتابند.

فتوحی اضافه کرد: طبق آخرین پیگیری و تماس تلفنی که انجام دادم تیم امداد هلال احمر به کوهنوردان رسیده و نسبت به گرم کردن محیط،  ایزوله و تغذیه کوهنوردان در حال اقدام هستند که حال همه مساعد بوده و دو نفر دچار سستی بدن شده‌اند که اقدامات امدادی برای آنان در حال انجام است‌.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات و ماشین آلات راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند تا کوهنوردان را منتقل کنند.

این مسئول تصریح کرد: از شب گدشته و صبح امروز پیگیر این موضوع هستیم که اورژانس امداد هوایی و بالگرد امدادی پایگاه هوانیروز شهرستان آبیک به محل اعزام شوند اما به دلیل شرایط جوی نامناسب، از سوی برج مراقبت اجازه پرواز به آنان داده نشده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک افزود: به رغم هشدارهای هواشناسی مبنی بر نامساعد بودن هوا و شرایط جوی نامناسب کوهنوردان به کوه‌ها رفته بودند و در راه بازگشت گرفتار شده بودند.

فتوحی بیام کرد: در ارتفاعات منطقه گردنه ایلوند و ارتفاعات میزان برف به ۲ تا ۲.۵ متر رسیده بود و همین امر امدادرسانی را با تاخیر مواجه کرده بود که خوشبختانه تیم اول هلال احمر به داد آنان رسیده و در حال امدادرسانی هستند.

انتهای پیام

نظر شما