شناسهٔ خبر: 52530937 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایسکانیوز؛

شست‌وشوی بینی در ایام کرونا با سدیم کلراید توصیه می‌شود/ کودکان مبتلا به نقص ایمنی در اولویت تزریق واکسن باشند

یک پزشک کودکان کودکان مبتلا به نقص ایمنی در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند، گفت: برای تمامی افراد در ایام کرونا شست‌وشوی بینی با سدیم کلراید توصیه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سویه امیکرون سویه شایع در کشور است. در این شرایط تمهیدات متعدد برای مصونیت در برابر این ویروس از سوی پزشکان و مسسئولان بهداشتی و درمانی کشور پیشنهاد شده است. باید توجه داشت که به‌رغم باورها در ابتدای شیوه پاندمی کرونا کودکان هم به کرونا مبتلا می‌شوند و رعایت نکات همچون‌ زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها برای کودکان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین علائم شامل عفونت‌های تنفسی فوقانی یعنی گلودرد، خارش و سوزش گلو، آبریزش بینی، عطسه است؛ امکان بروز تب در کودکان وجود دارد. سردردهای شدید و استفراغ ممکن است در کودکان بروز پیدا کند؛ علائمی همچون اسهال و تشنج به ندرت در پی ابتلا به کرونا در کودکان دیده می‌شود. اگر کودک یا فرد مبتلا به کرونا دچار تنفس تند، تنگی نفس، سرفه‌های خشک زیاد و درگیری ریوی نباشد نیاز به اقدام درمانی خاصی نیست و صرفا درمان علامتی انجام می‌شود یعنی داروهای ضد تب و ضد درد و آنتی‌هیستامین‌ها تجویز می‌شود. در موارد خفیف بیماری، صرفا درمان‌های علامتی و نگهدارنده شامل تامین مایعات، استراحت و مرطوب کردن هوا کفایت می‌کند. افراد مبتلا به کرونا از تماس با دودهای عنبرنسارا، اسپند و آتش بپرهیزند تا دچار مشکل در تنفس نشوند.

کودکان مبتلا به نقص ایمنی در اولویت تزریق واکسن کرونا باشند

مرجان نوری محمدی، متخصص بیماری‌های کودکان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وضعیت ابتلای کودکان به امیکرون گفت: با توجه به اینکه اغلب کودکان از زدن ماسک ممانعت می‌کنند همچنان عدم مراجعه به محافل، مجالس، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت قرنطینه توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اخبار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان تزریق واکسن برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله تحت اولویت قرار گرفته است، افزود: تزریق واکسن کرونا به تمامی افراد توصیه می‌شود. وضعیت کنونی والدین قبل از تزریق واکسن برای کودکان دارای نقص ایمنی باید با پزشک معالج مشورت کنند. درضمن کودکان مبتلا به نقص ایمنی در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند.

در ایام کرونا شست‌وشوی بینی با سدیم کلراید توصیه می‌شود

 نوری محمدی درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده واکسن سینوفارم به عنوان واکسنی با ویروس کشته شده و واکسن پارس کووک پیشنهاد می‌شود. شست و شوی بینی با سدیم کلراید هم توصیه می‌شود. بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان و دستورات سازمان بهداشت جهانی تمامی اقدامات  در روند درمان کرونا انجام می‌شود. کودکان و بزرگسالان در صورت ابتلا به کرونا دو روز  قبل از بروز علائم تا ۵ روز بعد از ابتلا ناقل بیماری هستند.

انتهای پیام/

نظر شما