شناسهٔ خبر: 52522388 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

چراغ سبز بایرن؛ استقبال از تغییر بزرگ در بوندسلیگا

صاحب‌خبر -
 اگر اتفاق محیرالعقولی رخ ندهد احتمالاً بایرن مونیخ در پایان فصل دهمین قهرمانی پیاپی خود در بوندسلیگا را کسب خواهد کرد. سلطه بی چون و چرای باواریایی‌ها بر این رقابت ها باعث شده بسیاری معتقد باشند که از جذابیت مسابقات کاسته شده و با توجه به تغییر رئیس بوندسلیگا به نظر می رسد امکان تغییر شکل بازی ها و برگزاری آن در فرمت پلی‌آف قوت گرفته است.
 
در همین راستا الیور کان، مدیر بایرن مونیخ، به برگزاری رقابت‌های بوندسلیگا در فرمت پلی‌آف واکنش نشان داده و می‌گوید: "فکر کردن به مدل‌های جدید برای بوندسلیگا مانند بازی به شکل پلی‌آف برای من هیجان انگیز است بنابراین منطقی خواهد بود اگر بتوانیم این ایده را عملی کنیم."
 
 

 
 
سازمان لیگ فوتبال آلمان معتقد است که اگر برگزاری بازی‌های پلی‌آف بتواند به افزایش جذابیت مسابقات بوندسلیگا کمک کند آنها هیچ ترسی بابت ایجاد تغییرات نخواهند داشت و اتفاقاً این مسئله ای فوق العاده محسوب خواهد شد. 
 
برگزاری رقابت‌های پلی‌آف در بوندسلیگا به این معنا خواهد بود که بایرن مونیخ دیگر نمی‌تواند چند هفته قبل از پایان مسابقات قهرمانی خود را مسجل کند و تا پایان باید بجنگد؛ موضوعی که شاید در مقاطع پایانی فصل که آنها در رقابتی مانند لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور دارند، برای شان دردسرساز شود.
 
البته از سوی باشگاه های دیگر مقاومتی در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال رودی فولر مدیر بایرلورکوزن در این باره می‌گوید: "این رویکردی کاملا اشتباه است."
 
 

 
 
اگرچه تایید شده که ایده جدید قرار است در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گیرد اما قطعاً با توجه به مخالفانی که برای آن وجود دارد نمی‌توان متصور بود که در آینده خیلی نزدیک این تغییر بزرگ برای رقابت‌های بوندسلیگا رقم بخورد؛ با این حال باید منتظر ماند و دید که نهایتاً در هفته‌ها و ماه‌های آینده چه تصمیمی در این باره اتخاذ خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما