شناسهٔ خبر: 52516376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ملت ایران صبورانه دربرابر دشواری‌ها مقاومت کردند/ این انقلاب یک انقلاب الهی است، این کار مردم نبود

خطیب نماز جمعه تهران، با بیان اینکه قرآن کریم برای این نعمت بزرگ توصیه به صبر و شکر دارد، گفت: چون تحقق آرمان‌های بزرگی که ملت ما انتخاب کرده صبر بزرگ می‌خواهد، ملت ایران هم در قدرشناسی از نعمت الهی شکورانه عمل کردند و هم دربرابر دشواری ها صبورانه مقاومت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ بهمن تهران طی سخنانی ضمن اشاره به تقارن ماه مبارک رجب و بهمن‌ها، گفت: ماه رجب و ایام پیروزی انقلاب اسلامی، امسال یک تقارن زیبا پیدا کرد چراکه ماه رجب یک ماه توحیدی است و توحید کلیدواژه بنیادین انقلاب اسلامی است. علاوه بر این روز ۲۲ بهمن یک تقارن جالب توجه با روز جمعه دارد و مردم عزیز ایران چه پیاده و چه خودرویی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند، به نماز جمعه آمدند و این نماز شکر ماست برای سپاس از برکت انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ما این نماز جمعه را از برکت انقلاب اسلامی داریم، این فیض بزرگ و عظیم که هفتگی در این حج عظیم حضور پیدا کرده و از این حضور برکات فراوانی نصیب مردم ما شده از جمله حفظ طراوت انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی؛ همه این ها از بزرگترین برکات پروردگار متعال به ملت ماست.

امام جمعه موقت تهران، همچنین بیان کرد: قرآن کریم برای این نعمت بزرگ توصیه به صبر و شکر دارد، منتها نه یک شکر و صبر عادی، چون نعمت یک نعمت بسیار بسیار بزرگی است؛ شکر عظیم و بزرگ می‌خواهد و چون تحقق آرمان‌های بزرگی که ملت ما انتخاب کرده صبر بزرگ می‌خواهد، ملت ایران هم در قدرشناسی از نعمت الهی شکورانه عمل کردند و هم دربرابر دشواری ها صبورانه مقاومت کردند.

حاج علی اکبری در ادامه بیان کرد: صبر در برابر دشواری ها و مشکلات و استقامت در همراهی با ولی خدا و تحقق آرمان‌های الهی و پافشاری در این مسیر از اعظم جلوه‌های خداست. شکر و صبر دو جلوه از جلوه‌های برجسته تقوای الهی است که همه ما باید نسبت به این دو جلوه التزام خود را بیشتر کنیم و از خداوند متعال توفیق بیشتری تمنا کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رئیس جمهور در پیش خطبه های نماز جمعه، گفت: آنچه که امروز در روز ۲۲ بهمن اشاره شد در بیانات رئیس مکتبی‌مان، مطالبی بود که لازم بود در این روز اشاره شود، از ایشان تشکر می‌کنم به دلیل حضور و بیانات شان که همگی فیض بردیم، برای دولت انقلابی و مردمی و برای همه خدمتگزاران نظام اسلامی و ملت شریف ایران در این روز عزیز و میلاد امام جواد(ع) توفیق می آرزومندیم و در انجام این هدف‌های بزرگ که اینجا اشاره کردند و اجرای آن خواسته همه ملت ما و مقام معظم رهبری است همه دستگاه‌ها و نهادها اعم از قوای سه گانه و نیروهای مسلح موفق و سربلند باشند.

وی ادامه داد: آنچه که پیش برنده است و خواسته های ملت ما را محقق می‌کند این آیه است: «وَجَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ ۚ هُوَ اجْتَبَاکُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ»، و در راه خدا جهاد کنید، و حقّ جهادش را ادا نمایید! او شما را برگزید، و در دین (اسلام) کار سنگین و سختی بر شما قرار ندارد؛ این انقلاب یک انقلاب الهی است، این کار مردم و کار کسی نبوده؛ به نفس الهی و به مدد فیض قدس ربوبی، ملت ما متحول شد، یک تحولی که حقیقتا خدایی است. رنج‌ها را تحمل کرد و خدای متعال که این اخلاص و صدق را در ملت ما دید؛ وقتی ملت در این راه ایستادگی کردند، غربت گوشه های زندان را تحمل کردند؛ اگر این راه جان می‌خواست دادند، وقتی حرکت اوج گرفت و شتاب گرفت در سال های ۵۶ و ۵۷ وقتی خداوند این صدق را در ملت ما دید، خداوند متعال به ملت نصرت داد.

حاج علی اکبری، افزود: این ملت برگزیده شد برای انجام یک وظیفه بسیار بزرگ در عصر غیبت، ۲۲ بهمن ما یک پل ارتباطی است بین ریشه‌ها و آرمان‌ها. ما امروز در نقطه عطف تاریخ قرار گرفتیم

نظر شما