شناسهٔ خبر: 52515568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محمدباقر قالیباف:

امام(ره)؛ تنها با مردم سخن گفت و مردم به صحنه آمدند

موج نیوز

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عمق اعتقاد قلبی امام(ره) به مردم و سنت‌های الهی و خداباوری امام در اوج بود و به مردم باور قلبی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی عنوان کرد: امام تنها با مردم سخن گفت و مردم به صحنه آمدند و در چنین روزی به بهترین شکل ممکن مفهوم ملت یکپارچه و واحد تجلی یافت و انقلاب پیروز شد. این نتیجه مردم‌باوری امام بود.

قالیباف این سخنان را امروز ۲۲ بهمن، در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار کرد و ادامه داد: ضمن تبریک به مناسب اعیاد ماه رجب، دهه فجر و فرارسیدن ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در این روز عزیز و در این مکان مقدس از شهدا و امام شهدا یاد می‌کنیم و بر آنان درود می‌فرستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: شهدایی که تا آخرین تا لحظه زندگی خود تردیدی در راه‌شان و هدفشان که احیای اسلام، عزت مسلمین و افتخارآفرینی برای ایران عزیزمان بود، نداشتند و برای دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب که بر سنت‌های الهی و مردم باوری مبتنی بود، از جان خود گذشتند.

رییس مجلس شورای اسلامی

وی همچنین تصریح کرد: عمق اعتقاد قلبی امام(ره) به مردم و سنت‌های الهی و خداباوری امام در اوج بود و به مردم باور قلبی داشت و در ۱۵ خرداد سال ۴۲ این مرجع بزرگ و مرد الهی در مقابل رژیم مستبد ستم‌شاهی ایستاد و یک تنه قیام کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه متذکر شد: در حالیکه بسیاری از نخبگان و دوستداران امام به ایشان می‌گفتند با توجه به حمایت‌های آمریکا از رژیم شاه، نابودی طاغوت ممکن نیست، اما امام با اعتقاد به سنت‌های الهی، مسیر خود را ادامه داد.

قالیباف یادآور شد: در زمان حکومت پهلوی گروه‌های مختلفی با عقاید گوناگون با رژیم وقت مبارزه می‌کردند، اما امام هیچ کدام را نپذیرفت و تنها با مردم سخن گفت و مردم به صحنه آمدند.

رییس مجلس شورای اسلامی

رییس مجلس شورای اسلامی

نظر شما