شناسهٔ خبر: 52502335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار همدان:

امنیت غذایی استان همدان بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار همدان گفت: ذخایر غذایی و کالا‌های مورد نیاز استان در جهت امنیت غذایی در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، افزود: امنیت غذایی یکی از ارکانِ مهم شئون امنیت محسوب می‌شود.

  • وی با اشاره به اینکه خواهان حمایت‌های جدی وزارت جهاد کشاورزی از بخش کشاورزی استان هستیم، تأکید کرد: با توجه به اهمیت و گستردگی کشاورزی، افزایش بهره‌وری آب در استان ضروری است، زیرا همدان ظرفیت برداشت آب بی رویه و حساب نشده را ندارد.

استاندار همدان تصریح کرد: ضرورت دارد به سمت اصلاح الگوی کشت و گرفتن الگوی کشت مناسب حرکت کنیم زیرا که بدون شک با توجه به بحران آب، دوران آبیاری‌های سنتی و غرق‌آبی گذشته است.

قاسمی فرزاد گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید در یک طرح‌ریزی کلان و تخصصی با توجه به شرایط آب‌های زیرزمینی، تغییر الگوی کشت برای پهنه‌های مختلف کشور را در دستور کار قرار دهد.

به گفته وی، برهمین اساس تغییر الگوی کشت در استان همدان باید در یک برنامه‌ریزی جدی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مورد بازنگری قرار گیرد.

  • نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی کارخانجات دارویی و زنجیره‌هایی تولیدی در استان، باید این الگوی کشت مناسب سازی شود.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: کشت کلزا، زعفران و گیاهان دارویی از جمله موارد و مصادیقی هستند که توجه مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

به گفته وی، بالفعل کردن ظرفیت‌های نهضت گلخانه‌ای در استان همدان می‌تواند نقش مهمی در توسعه این بخش از کشاورزی در استان داشته باشد.

نظر شما