شناسهٔ خبر: 52498949 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

پروفسور اردکانی مطرح کرد

هشدار به کشاورزان درباره موج تازه سرما/ «اسفند دیوانه» در راه است

خبرگزاری تسنیم

پیشکسوت صنعت هواشناسی کشور از ورود موج تازه هوای سرد به کشور در اوایل اسفند خبر داد و با درخواست از کشاورزان برای این که مراقب محصولات خود باشند، اسفند ماه را به دلیل شرایط متغیر دمایی دیوانه خواند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

پروفسور حسین اردکانی پیشکسوت صنعت هواشناسی اظهار داشت: بین ۲۹ بهمن ماه تا ۴ اسفند موج هوای سرد در کشور حاکم خواهد شد، به طوری که می‌تواند به محصولات کشاورزان لطمه وارد کند.

وی افزود: این موج هوای سرد بیشتر از همه در شمال شرق کشور و خراسان‌ها و در مراحل بعدی سیستان و بلوچستان احساس می‌شود، سپس مرکز کشور و تهران و در آخر شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما بیشترین سرما در خراسان و شمال شرق کشور وجود خواهد داشت. اسفند ماه دو جبهه هوای گرم و دو جبهه هوای سرد داریم که من نام اسفند دیوانه را برای این رویداد گذاشته‌ام.

اردکانی با انتقاد از عملکرد سازمان هواشناسی تصریح کرد: سازمان هواشناسی با این همه پرسنل به موقع نمی‌تواند اطلاعات دقیق را در اختیار کشاورزان قرار دهد تا به موقع هشدار‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار گیرد. هواشناسی بی‌دقتی و ضعف مدیریتی دارد و از اطلاعات موجود هواشناسی در سطح جهان به درستی نمی‌توانند استفاده کنند و لازم است برای حداقل ۲ هفته آینده بتوانند پیش بینی‌های صحیح ارائه دهند.

نظر شما