شناسهٔ خبر: 52493117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پس از شهادت ۳ فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد

اعتراض و اعتصاب در کرانه باختری

روزنامه جوان

ساکنان کرانه باختری در پی شهادت سه جوان فلسطینی دست به اعتصاب سراسری زدند و همزمان «کتائب شهدای الاقصى» (گردان‌های شهدای الاقصی) اعلام کردند که به جنایت رژیم صهیونیستی پاسخ سخت خواهند داد. تنش‌های فلسطینی علیه اشغالگری صهیونیست‌ها دیگر به نوار غزه محدود نیست و این روز‌ها کرانه باختری نیز شرایط پرالتهابی را سپری می‌کند.

صاحب‌خبر -

ساکنان کرانه باختری در پی شهادت سه جوان فلسطینی دست به اعتصاب سراسری زدند و همزمان «کتائب شهدای الاقصى» (گردان‌های شهدای الاقصی) اعلام کردند که به جنایت رژیم صهیونیستی پاسخ سخت خواهند داد. تنش‌های فلسطینی علیه اشغالگری صهیونیست‌ها دیگر به نوار غزه محدود نیست و این روز‌ها کرانه باختری نیز شرایط پرالتهابی را سپری می‌کند.
روز چهار شنبه در پی اعلام عزای عمومی به دلیل شهادت سه جوان فلسطینی در شهر نابلس، ساکنان کرانه باختری دست به اعتصاب زدند و تمامی فروشگاه‌ها و مراکز تجاری را تعطیل کردند. گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش فتح و دیگر گروه‌ها خواستار اعتصاب عمومی شده و شورای دانشجویی و جنبش جوانان دانشجو نیز خواستار تعطیلی کلاس‌ها و عزاداری برای شهدا شدند و در بیانیه‌هایی بر تشدید مقاومت مردمی و مقابله با رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان در سراسر فلسطین تأکید کردند.
شهادت این سه جوان فلسطینی پس از آن اتفاق افتاد که نظامیان رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به یک خودروی فلسطینی در منطقه «المخفیه» در نابلس در کرانه باختری تیراندازی کردند. شبکه صهیونیستی «کان» هم ادعا کرد، نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی و نیرو‌های موسوم به «الیمام» سه فلسطینی را در نابلس که در دو هفته اخیر تیراندازی‌هایی داشته‌اند در عملیاتی به شهادت رساندند.
منابع محلی فلسطین اعلام کردند، این سه شهید از «کتائب شهدای الاقصى» (گردان‌های شهدای الاقصی) شاخه نظامی جنبش فتح فلسطین بوده‌اند. این گردان‌ها نیز در یک نشست خبری، تأکید کردند که پاسخ به جنایت ترور این شهدا، بسیار سخت خواهد بود و خون این افراد نیز پایمال نخواهد شد.
نظامیان اشغالگر زیر رگبار مقاومت جنین
همچنین «سرایا القدس»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اسلامی فلسطین از یک عملیات مقاومتی در جنوب غرب جنین در پاسخ به شهادت سه جوان نابلس خبر داد. فلسطین الیوم در این ارتباط به نقل از گروهان‌های القدس اعلام کرد که نیرو‌های مقاومت «کتیبه جنین» (گردان جنین) نظامیان اشغالگر صهیونیست را در نزدیک شهرک مودوتان در اراضی شهرک یعبد در جنوب غرب جنین با رگبار شدید گلوله هدف گرفتند و به سلامت از آنجا خارج شدند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این عملیات در بین نظامیان صهیونیست اعلام نکرده است.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین و سرایا القدس شاخه نظامی آن هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهیدان ادهم مبروکه، محمد الدخلیل و اشرف المبسلط که در عملیات بزدلانه ترور به دست نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند، عمر خود را در مبارزه با دشمن و مقابله با هجمه‌های آن گذرانده بودند. در این بیانیه آمده است: خون سه شهید امروز نابلس، گواه تازه از این واقعیت است که مقاومت تنها گزینه‌ای است که می‌تواند مناقشه با دشمن را یکسره کند و این تنها قدرت اراده ملت برای مقاومت و سلاح آن به روی دشمن است که می‌تواند اشغالگران را از سرزمین ما بیرون کند. جهاد اسلامی تأکید کرد که شهادت این دلاورمردان قهرمان فلسطین مانع عملیات‌های بیشتر مقاومتی در کرانه باختری نمی‌شود بلکه آتش مقاومت را شعله‌ور‌تر خواهد کرد.
ساف همکاری با تل‌آویو را متوقف کند
با وجود مطالبات احزاب، گروه‌ها و مردم فلسطین برای توقف هماهنگی امنیتی با صهیونیست‌ها و کنار گذاشتن این سیاست شکست خورده، تشکیلات خودگردان همچنان به این هماهنگی ادامه می‌دهد. در همین ارتباط، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی تأکید کرد که باید هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی، متوقف شود، زیرا هماهنگی امنیتی بین تشکیلات و رژیم صهیونیستی، یک امر مردود و با منافع ملت فلسطین در تضاد است.
وی خاطرنشان کرد: «آیا در طول تاریخ فلسطین، کسی از سران فلسطین با نیرو‌های اشغالگر هماهنگ کرده بوده است؟ چرا هیچ صدایی نمی‌شنویم که مخالف این هماهنگی باشد. تمام مشکلات ملت فلسطین، معلول این هماهنگی است. صدا‌ها برای لغو این هماهنگی بالا برود، زیرا این هماهنگی، ضرر‌های بسیاری به ملت فلسطین وارد می‌کند.»
همچنین شورای مرکزی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ما از دولت امریکا می‌خواهیم به اظهارات خود درباره پایبندی به راهکار تشکیل «دو کشور»، توقف شهرک‌سازی، توقف سیاست اخراج و پاکسازی نژادی فلسطینی‌ها در محله‌های قدس و حفظ وضعیت تاریخی مسجدالاقصی و توقف نقض‌های اسرائیل عمل کند. این شورا همچنین خواهان بازگشایی کنسولگری امریکا در قدس شرقی و دفتر نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) شد. شورای مرکزی فلسطین از جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا خواست تعهدات خود را به صورت عملی انجام دهد و آن را به موافقت اسرائیل ربط ندهد. شورای مرکزی فلسطین علاوه بر این از تصمیم خود برای پایان تمام تعهدات ساف در تمام توافق‌ها با رژیم صهیونیستی و در رأس آن تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل تا زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرز‌های چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و توقف شهرک‌سازی خبر داد.
این شورا بر حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اسرائیل و حمایت کامل از مقاومت مردمی و فراهم کردن نیاز‌های آن در مقابله با تجاوزات شهرک‌نشینان تأکید کرد.

نظر شما