شناسهٔ خبر: 52492719 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حاشیه‌ دیدار مردمی رئیس قوه قضائیه

آقای محسنی اژه‌ای در دیدار مردمی به پرونده‌های مردم رسیدگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس دستگاه قضا امروز دیدار مردمی داشت. آقای محسنی اژه‌ای در این دیدار به پرونده‌های مردم رسیدگی کرد.

<div id="video-display-embed-code_7618339"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3358016/7618339?width=600&height=350"></script></div>


در این دیدار مردمی از پرونده محکومان امنیتی گرفته تا پرونده‌های کثیرالشاکی ها، بیمه، عفو و بخشودگی‌ها روی میز رئیس دستگاه قضا قرار گرفت و یکی از مراجعان امروز هموطن ارمنی بود.
البته آقای محسنی اژه‌ای طی تماس تلفنی یک پرونده کثیرالشاکی خودرویی را هم به صورت ویژه پیگیری کرد و رئیس کل دادگستری استان البرز هم وعده داد، دادگاه این پرونده، اسفند برگزار می‌شود.
برخی هم پیگیر اعمال ماده ۴۷۷ بودند تا از رئیس قوه قضاییه دستور بگیرند و رئیس دستگاه قضا هم دستور لازم را صادر کرد.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌ها در بدو شکل‌گیری از حیث حقوقی یا کیفری بودن در مراجع قضایی جهت پیشگیری از معطل شدن مردم و اطاله دادرسی‌ها گفت: یکی از مسائلی که در جریان ملاقات مردمی امروز از جانب مراجعه‌کنندگان بیان شد، موضوع اختلاف در صلاحیت مرجع رسیدگی‌کننده بود که این موضوع نیز از جمله مسئولیت‌های دستگاه قضایی است و باید تدابیری اتخاذ شود که به محض گشوده شدن پرونده، مرجع قضایی صلاحیت‌دار برای رسیدگی به آن تعیین شود تا از معطلی و رفت‌وآمد‌های غیرضروری مردم به مراجع و مراکز مختلف قضایی جلوگیری به عمل آید.
رئیس دستگاه قضا گفت: اینکه در بخشی از دستگاه قضایی از سوی متولی و متصدی اشتباه رخ دهد و تاوانش را ارباب رجوع بپردازد، قابل پذیرش و توجیه نیست و این موضوع امروز هم من را رنج داد.
رئیس دستگاه قضا تا امروز سه دیدار مردمی در تهران داشته است و از ابتدای آذرماه هم ۲۳۶ نفر از مردم برای پیگیری مطالباتشان با مسئولان قضایی ملاقات کردند.

نظر شما