شناسهٔ خبر: 52487729 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تاکید گوترش بر چالشی بودن اوضاع فلسطین

فارس

دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد که اوضاع اراضی اشغالی فلسطین در سال ۱۹۶۷ از جمله قدس همچنان چالش بزرگی برای صلح و امنیت جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه اوضاع اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس همچنان چالش بزرگی برای صلح و امنیت جهانی است، گفت که وعده جهانی برای استقلال دولت فلسطین محقق نشده است.

بیشتر بخوانید:

نیروهای مقاومت جنین نظامیان اشغالگر را به رگبار بستند

گوترش به اوضاع نابسامان سیاسی، اقتصادی و امنیتی اراضی اشغالی فلسطین اشاره کرد و گفت که فلسطینیان از خشونت زیاد، نبودن امنیت و از دست دادن خانه‌ها و املاک خود توسط نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان رنج می‌برند.

دبیر کل سازمان ملل این سخنان را در افتتاحیه نخستین نشست کمیته این سازمان برای بررسی اوضاع ملت فلسطین و حقوق غیرقابل تصرف آن در سال جدید، بیان کرد و گفت که جامعه جهانی به تشدید تلاش‌های جمعی برای حل منازعه و پایان دادن به اشغالگری همسو با قطعنامه‌های سازمان ملل، قانون بین‌المللی و توافقنامه‌های دوجانبه، نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

«کتائب شهداء الأقصی» علیه صهیونیست‌ها بسیج عمومی اعلام کرد

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»،دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین گفت که هدف همچنان تشکیل دو دولت اسرائیل، دولت مستقل فلسطین و دموکراتیک است که در کنار یکدیگر در صلح و مرزهای امن مطابق با خط مرزی ژوئن ۱۹۶۷ زندگی کنند و قدس پایتخت مشترک هر دو دولت باشد.

گوترش با اشاره به اینکه هیچ طرح جایگزین دیگری برای این راه‌حل وجود ندارد، گفت که دیدارهای اخیر مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل امیدوارکننده بوده و هر دو طرف را به گسترش این تماس‌ها دعوت کرد.

نظر شما