شناسهٔ خبر: 5248179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

ادامه بمباران يمن و عدم تمايل عربستان به آتش بس

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادامه بمباران مناطق مختلف يمن توسط جنگنده هاي سعودي، عدم تمايل اين کشور به پايبندي به آتش بس انسان دوستانه را ثابت کرد.

جنگنده هاي ائتلاف حمله به يمن به سرکردگي عربستان سعودي، شب گذشته يکي از خشونت بارترين حملات خود را به صعده به ثبت رساندند و اماکني در جنوب صنعا، فج عطان مناطق مسکوني تحت احداث در حدفاصل موصل و حته و همچين استان اب در مرکز يمن و پايگاه العند در استان لحج را بمباران کردند.

ادامه اين حملات ثابت کرد که ائتلاف حمله به يمن به سرکردگي عربستان سعودي، به پذيرش آتش بس انسان دوستانه که از سوي سازمان هاي بين المللي متعددي مطرح شده است، تمايلي ندارند.

اين درحالي است که طي روزهايي که به عنوان آتش بس تعيين شده بود، چندان تغييري در وضع بحراني مردم يمن به وجود نيامد و جز يک هواپيما که از سوي سازمان بين المللي غذا و دو هواپيما از سازمان پزشکان بدون مرز و صليب سرخ جهاني، کمک ديگري به يمني ها نرسيده است و در اين ميان، همه منتظر رسيدنِ کشتي حامل کمک هاي انسان دوستانه به بندر الحديده هستند.

مسؤولان يمني کمک هايي را که تا اين لحظه به يمن رسيده ناکافي مي دانند و تمديد آتش بس انسان دوستانه را خواستارند و از سازمان ملل درخواست کردند که بر کشورهاي متجاوز به يمن اعمال فشار کنند تا از جلوگيري از پهلو گرفتنِ کشتي هاي حامل کمک هاي انسان دوستانه در بندرهاي يمن دست بکشند.

در اين ميان، سخنگوي نخست وزيري يمن، با تاکيد بر ناچيز بودنِ کمک هايي که تا اين لحظه به يمن رسيده است، خاطر نشان کرد که مناطق جنگ زده در يمن بسيار زيادند و همگي نيازمند کمک هاي فوري هستند و بيمارستان ها نيز از کمبود دارو و مواد غذايي و تجهيزات پزشکي رنج مي برند.

از سوي ديگر، هزاران تن از خانواده هاي يمني، بر اثر بمباران شهرهاي يمني آواره شده اند و در شرايط ناگواري به سر مي برند و محاصره يمن توسط عربستان سعودي، گرسنگي و بحران غذايي را بر آن ها تحميل کرده است.

اين در حالي است که بمباران مناطق مختلف يمن همچنان شهيد و زخمي مي گيرد. به عنوان مثال، بمباران شب گذشتۀ صعده توسط جنگنده هاي سعودي، به شهادت يک شهروند يمني و زخمي شدن چهارتن منجر شد. اين بمباران، به نابودي چندين خانۀ تاريخي يمني و نابودي کامل خيابان هاي اين منطقه انجاميد.

در اين ميان، مردم مناطق يمن، در قبال اين تجاوزات ساکت ننشستند و مناطق جيزان و نجران در عربستان سعودي را هدف گلوله خمپاره قرار دادند که اين حملات به اعتراف عربستان، تاکنون به زخمي شدن چند سعودي منجر شده است.

منبع : العالم

نظر شما