شناسهٔ خبر: 52476311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین گفت: ۹۳۶ هزار هکتار از مساحت استان قزوین معادل ۶۰ درصد اراضی را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محسن قاسم زاده صبح چهارشنبه در جلسه شورای اداری منابع طبیعی  که با حضور مسعود منصور رئیس سازمان جنگلها و مراتع کشور، افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی استان برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین با داشتن ۹۳۶ هزار هکتار مرتع معادل ۶۰ درصد مساحت استان را این منابع تشکیل می دهد. 

وی افزود: همچنین ۸۷۸ هزار و ۶۹۱ هکتار مرتع و ۲۹ هزار و ۱۵۱ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۸ هکتار جنگل در استان وجود دارد. 

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین بیان کرد: مبارزه با آفات در سطح ۸۶۱۰ هکتار در جنگل های بلوط و غنی سازی ۵۰ هکتار از جنگلها و بذرپاشی و جنگل کاری در ۴۰ هکتار از اقدامات انجام شده است. 

وی گفت: در استان ۱۵ ذخیره گاه جنگلی به مساحت ۱۳۰۶ هکتار شناسایی شده و زراعت چوب در سطح ۱۸۰ هکتار تفاهم نامه امضا شده است.

image_2022_2_9-9_42_16_421_zlA

قاسم زاده اظهارداشت: در سال قبل ۶ هزار هکتار مرتع و امسال ۱۲ هزار هکتار مرتعداری احاله شده است. 

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین در خصوص حریق مراتع هم بیان کرد: حریق در مراتع از ۲۱۳ فقره در سال قبل به ۵۲ فقره کاهش یافته است.

وی کشف ۶۰۹ مترمکعب چوب قاچاق و تشکیل ۷۵ فقره پرونده چرای غیر مجاز به تعداد ۲۳ هزار و ۱۶۱  راس را  از دیگر فعالیت های منابع طبیعی در استان ذکر کرد.

انتهای پیام

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما