شناسهٔ خبر: 52470269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت‌الله نوری همدانی:

مسئولان برای رفع فساد و بی‌عدالتی در جامعه تلاش کنند

قم ـ ایرنا ـ آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امیرمومنان(ع) را الگویی وارسته برای همه جهانیان به ویژه مسئولان دانست و گفت: مسئولان در کنار انقلابی و مردمی بودن باید تمام تلاش و فعالیت خود را بر مبنای مبارزه با فساد و بی‌عدالتی در جامعه قرار دهند تا زمینه‌های رشد جامعه را فراهم سازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی در دیدار آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی و اعضای هیات مدیره بنیاد غدیر استان مرکزی، با بیان اهمیت و ضرورت برگزاری همایش عدالت علوی در بیان امیرمومنان(ع) اظهار داشت: با وجود جریان‌های انحرافی فراوان در زمان کنونی، معرفی و شناساندن معارف اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ اهل بیت(ع) به جهانیان از نیازهای مبرم زمان ماست.

وی در ادامه به اهمیت جایگاه امیرمومنان(ع) در هدایت جامعه اسلامی و بیان حقایق دین مبین اسلام توسط ایشان اشاره و بیان کرد: شناساندن امیر مومنان(ع)، تبیین سیره عملی آن حضرت و بیانات ایشان که تبلور معارف اسلام ناب محمدی(ص) از بُعد عدالت، برابری، حق‌جویی و مبارزه با باطل است، کار بسیار مهمی است.

وی همچنین با اشاره به معارف بلند و مطالب دقیق کتاب نهج البلاغه گفت: سخنان جامع امیر مومنان(ع) در زمینه‌های فراوان پاسخگوی نیازهای امروز جامعه بشری می‌باشد، از این رو باید یکی از محورهای شناساندن ایشان به جهانیان و محور اتحاد بین مسلمانان واقعه غدیر خم و کتاب شریف نهج البلاغه باشد.

این مرجع تقلید افزود: اسلام برای رشد و تعالی جامعه بر مبارزه و ریشه کنی سه چیز تاکید کرده است؛ جهل، فقر و ظلم؛ اگر به جای این سه دانش و آگاهی، رفاه اجتماعی و عدالت جایگزین شود، شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود.

وی با تبیین جایگاه عدالت در جامعه گفت: اسلام بر مساله عدالت بسیار تاکید فرموده، چرا که مقدمه امنیت است؛ از این رو در سیره و سخنان ائمه(ع) این موضوع بسیار تاکید شده است که می‌توان به رساله حقوق امام سجاد(ع) اشاره نمود که آن حضرت تا ۵۰ حق را بیان کرده اند./

نظر شما