شناسهٔ خبر: 52468002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع ۴۴ هزار بسته معیشتی در گیلان

۴۴ هزار بسته معیشتی امروز در گیلان بین نیازمندان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان ؛ در هفتمین روز از آغاز دهه فجر ۴۴ هزار بسته معیشتی در سطح استان گیلان و در بین نیازمندان توزیع شد.
نماینده ، ولی فقیه در استان گیلان در مراسم توزیع این بسته‌ها با بیان اینکه مردم ایران به یک الگو در جامعه بین المللی تبدیل شده است گفت : مردم جامعه‌ای که ویژگی استکبار ستیزی داشته باشند از هیچ دشمنی هراس نخواهند داشت.
آیت الله رسول فلاحتی با قدردانی از وفاداری مردم گیلان در دوران کرونا گفت: هم آوایی مردم در رزمایش مواسات زبان‌زد جامعه بین الملل و جهان اسلام شده و ملت ایران در عرصه ایثار و توجه به همنوعان از سفره خود گذشتند تا سفره هموطن خود خالی نماند.
استاندار گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از دستاورد‌های انقلاب مشارکت صمیمانه مردم است، گفت: مردم ایران در عرصه‌های مختلف همواره حماسه خلق کرده اند و در عرصه کمک به همنوع نیز تصاویر بیاد ماندنی در اذهان باقی گذاشتند.
وی نقش گیلانیان در دوران دفاع مقدس و توزیع کرونا را بسیار مهم دانست و افزود: گیلانیان همانند دوران دفاع مقدس که هزاران کامیون کالا به جبهه‌های حق علیه باطل توزیع کردند در دوران کرونا نیز با توزیع بسته‌های معیشتی حماسه‌ای عظیم خلق کردند.
استاندار گفت: در سفر رئیس جمهور به گیلان نیز برای محرمیت زدایی در مناطق مختلف این استان منابعی اختصاص یافته است.
رئیس بسیج سازندگی کشور نیز با بیان اینکه مدل رفتاری ملت ایران در دوران تحریم و فشار حداکثری یک الگوی بی بدیل است گفت: در دورانی که مردمی در کشور‌های ثروتمند تمام فروشگاه‌ها را غارت میکردند در ایران مردم نوع دوست در تلاش برای کمک به یکدیگر بودند.
سردار محمد زهرایی افزود : کمک‌های مومنانه همچنان ادامه دارد و در آستانه عید نوروز نیز بسته‌های معیشتی در سراسر کشور بین نیازمندان توزیع خواهد شد.
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم گیلان در این شرایط سخت اقتصادی درکنار مسئولان به کنترل کرونا کمک کردند، گفت : مردم گیلان از ابتدای کرونا ۳۶۵میلیارد تومان به همنوعان کمک کردند که جای قدردانی دارد.
سردار محمد عبدالله پور با اشاره به توزیع بیش از ۶۰۰ هزار بسته معیشتی از آغاز کرونا در گیلان گفت: در هفتمین روز از دهه فجر، در کنار بسته‌های معیشتی یک میلیون بسته کمک تحصیلی بین نیازمندان توزیع شده است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به گسترش فرهنگ ازدواج درمیان جوانان بیان کرد: مسئله اقتصادی مهم‌ترین عامل کاهش ازدواج است و به این منظور در سال جاری ۱۰ میلیارد تومان جهیزیه برای زوج‌ها اهدا شده است.
فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: در سال جاری ۲۱۹ زندانی به دست خیران و گروه‌های جهادی با کمک ۹ میلیارد تومانی آزاد شده و این کار خیر ادامه دارد.

نظر شما