شناسهٔ خبر: 52466970 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

بهترین دمنوش ها برای لاغری شکم و پهلو

بهترین دمنوش ها برای لاغری شکم و پهلو بسیاری از ما می دانیم که دمنوش های گیاهی برای سلامتی مفید هستند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر خواص هستند که سلامت کلی را ارتقا می دهند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و غیره را کاهش می دهند.

صاحب‌خبر -

دیده‌بان ایران- بهترین دمنوش ها برای لاغری شکم و پهلو آرزوی خیلی از افراد این است که چاق نشود و اگر قرار است چاق بشوند چربی به طور یکسان در بدنشان توزیع شود. اما همیشه این آرزو محقق نمی شود و چربی ها بیشتر در ناحیه ی شکم و پهلوها تلنبار می شوند. بهترین دمنوش ها برای لاغری شکم و پهلو بسیاری از ما می دانیم که دمنوش های گیاهی برای سلامتی مفید هستند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر خواص هستند که سلامت کلی را ارتقا می دهند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و غیره را کاهش می دهند. نوشیدن چای به افزایش متابولیسم و سم زدایی سیستم شما کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف چای، به ویژه چای سبز، ممکن است کاهش وزن را بهبود بخشد و به مبارزه با چربی شکم کمک کند. دلیل اینکه مصرف چای گیاهی ممکن است به ویژه برای کاهش وزن مفید باشد این است که این نوشیدنی بسیار کم کالری است. دمنوش های گیاهی که با استفاده از انواع گیاهان مختلف تهیه می شوند، علاوه بر غنی بودن از آنتی اکسیدان ها، دارای خواص ضد چاقی هستند که به کاهش اشتها، افزایش سرعت متابولیسم و جلوگیری از تشکیل سلول های چربی جدید در بدن کمک می کند. در اینجا پنج تا از بهترین چای های لاغری که می توانند به کاهش وزن و آب کردن چربی های سرسخت شکم کمک کنند، آورده شده است. بخوانید – داروهای آیورودا برای کاهش وزن: ۵ گیاه و ادویه موثر برای کاهش چربی شکم با ما باشید تا ابتدا با دلایل اصلی تجمع چربی دور شکم و سپس طرز تهیه انواع دمنوش های لاغری و مصرف این نوع از دمنوش برای لاغری بیشتر آشنا شوید.

 

دلیل اینکه مصرف چای گیاهی ممکن است به ویژه برای کاهش وزن مفید باشد این است که این نوشیدنی بسیار کم کالری است. دمنوش های گیاهی که با استفاده از انواع گیاهان مختلف تهیه می شوند، علاوه بر غنی بودن از آنتی اکسیدان ها، دارای خواص ضد چاقی هستند که به کاهش اشتها، افزایش سرعت متابولیسم و جلوگیری از تشکیل سلول های چربی جدید در بدن کمک می کند. در اینجا پنج تا از بهترین چای های لاغری که می توانند به کاهش وزن و آب کردن چربی های سرسخت شکم کمک کنند، آورده شده است. بخوانید – داروهای آیورودا برای کاهش وزن: ۵ گیاه و ادویه موثر برای کاهش چربی شکم

با ما باشید تا ابتدا با دلایل اصلی تجمع چربی دور شکم و سپس طرز تهیه انواع دمنوش های لاغری و مصرف این نوع از دمنوش برای لاغری بیشتر آشنا شوید.

چرا دور شکم چربی جمع میشود ؟

به عقیده ی متخصصان آمریکایی چربی های شکمی باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان ها شده و خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهند. همه ی ما زمانی که متوجه می شویم شکممان بزرگ تر از حد معمول شده است قبل از هر چیزی نگران تناسب و زیبایی انداممان می شویم و اینکه لباس هایمان تنگ شده اند. در حالی که این مسئله جدی تر از این حرف هاست. چربی انباشته شده در ناحیه ی شکم حتی باعث بروز میگرن و سردرد می شود. دلایل متعددی نیز برای چاقی شکم وجود دارد که در زیر به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:بهترین دمنوش ها برای لاغری شکم و پهلو

ژنتیک

ژنتیک عامل حدود 50 درصد بروز چاقی دور شکمی است. نتایج پژوهشی که در Institut Sanford Burnham آمریکا انجام شده است، نشان می دهد ویژگی های فیزیکی اعضای خانواده روی هم تأثیر دارد و تجمع چربی در نواحی خاص بدن را مشخص می کند. یعنی اگر مادر یا پدر و حتی عمه های شما دچار چاقی شکمی باشند احتمال اینکه شما نیز دچار چنین مشکلی شوید زیاد است. بنابراین باید تا حد امکان حواستان به عادت های غذایی تان باشد و از بی تحرکی و پرخوری دوری کنید.

2

استرس

استرس روی غدد فوق کلیوی تأثیر می گذارد و آن ها را وادار به ترشح هورمون های مختلفی مانند آدرنالین و کورتیزول می کند. وجود کورتیزول در خون نیز باعث تجمع چربی در بدن می شود. این روند را لیپوژنز (تولید چربی) می گویند.

عدم تحرک بدنی مناسب

بی تحرکی، خانه نشینی و پشت میز نشینی بدترین دشمن سلامت و عامل اصلی تجمع چربی در شکم و سموم در بدن محسوب می شود. عادتی که شما را چاق و بیمار می کند.

بهترین دمنوش ها برای لاغری شکم و پهلو

تغذیه ی نامناسب

مصرف فست فود، غذاهای چرب و ناسالم، آبنبات ها، کیک و شیرینیجات، نوشابه های گازدار و مصرف افراطی کربوهیدرات ها باعث تجمع چربی دور شکمی خواهد شد.

هورمون ها

اختلال در هورمون ها باعث بروز مشکلات متابولیکی و چاقی به خصوص چاقی شکمی می شود

چای سبز

یکی از نوشیدنی‌هایی که برای کاهش وزن توصیه می‌شود، چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی به نام کاتچین و اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است. این آنتی اکسیدان ها متابولیسم را افزایش می دهند و با افزایش کاهش وزن و کاهش چربی شکم مرتبط هستند. چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های روی کره زمین محسوب می شود و اعتقاد بر این است که فواید بسیاری برای سلامتی از جمله پیشگیری از سرطان دارد. چای سبز از برگ های راسی گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود.

چای اولانگ

چای اولانگ با چربی های شکم مبارزه می کند

این چای سنتی چینی که از Camellia sinensis نیز گرفته شده است، با بهبود چربی سوزی و سرعت بخشیدن به متابولیسم، کاهش وزن را افزایش می دهد. اولانگ یک چای سبک و گلدار است که حاوی مقادیر زیادی کاتچین است که با افزایش توانایی بدن برای متابولیسم چربی، کاهش وزن را بهبود می بخشد.

چای هیبیسکوس

چای هیبیسکوس برای کاهش چربی

چای هیبیسکوس که از کاسه های سرخابی رنگ گل هیبیسکوس سابداریفا تهیه می شود، حاوی خواص آنتی اکسیدانی بالایی است که ممکن است از جهات مختلف به تقویت سلامت شما کمک کند. چندین مطالعه نشان داده اند که نوشیدن چای هیبیسکوس می تواند به کاهش وزن و جلوگیری از چاقی کمک کند.

لینک فروشگاه

لینک منبع

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما