شناسهٔ خبر: 52448830 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

وزیر کشور: استانداران حق تعطیلی همه مدارس استان را ندارند

صاحب‌خبر -
وزیر کشور آخرین تدابیر بهداشتی کشور برای مقابله با تشدید شیوع اُمیکرون در کشور را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، احمد وحیدی با تشریح مصوبات امروز قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در حال حاضر به‌شدت شاهد رشد اُمیکرون و مراجعات فراوان هستیم.
وی با بیان اینکه «دراین جلسه عدم اعمال مقررات بهداشتی یکی از عوامل اصلی رشد اُمیکرون اعلام شد» ادامه داد: متأسفانه بحث استفاده از ماسک در برخی نقاط رعایت نمی‌شود و به رغم اعلام جلوگیری از اجتماعات غیرضروری بعضاً شاهد شکل‌گیری اجتماعات غیرضرور هستیم.
وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن گفت: تزریق دوز سوم واکسن، ایمنی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد، اما متأسفانه درصد مراجعات برای تزریق دوز سوم کم است. به گفته وحیدی، دستورالعمل‌های مختص اُمیکرون توسط وزارت بهداشت تهیه و در آن تأکید شده از بستری‌های اضافه در بیمارستان‌ها خودداری شود.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن سال‌ جاری گفت: قطعاً بحث خودرویی مانعی ندارد و می‌تواند برگزار شود، اما در مورد بحث فردی با ارزیابی شرایط جدید موضوع باید در ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری شود. وی در خصوص انتقاد از برگزاری کنسرت‌ها و تجمعات غیرضروری نیز گفت: این موضوع در ستاد ملی تصویب شده به شکلی که باید حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت بسته به‌مدت ماندگاری در محل مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این موضوع بزودی ابلاغ می شود و پس از ابلاغ لازم‌الاجرا خواهد بود.
وزیر کشور در خصوص تعطیلی مدارس و اختیار استانداران نیز گفت: اگر در مدرسه خاصی معلوم شد که بیماری وجود دارد، اولاً فرد نباید حضور پیدا کرده و باید خود را برای مدت ۵ روز قرنطینه کند، اما اگر تعداد مبتلایان بیشتر شد استاندار اختیار دارد برای تعطیلی تا مدت خاصی برای آن مدرسه تصمیم‌گیری کند. لذا تصمیم‌گیری سراسری در یک استان برای تعطیلی مدارس وجود ندارد و چنین اختیاری به استانداران داده نشده است. وی ادامه داد: اگر فردی علائم داشته باشد تا ۵ روز مرخصی کفایت می‌کند.

نظر شما