شناسهٔ خبر: 52445912 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز پیش ثبت‌نام عتبات نوروزی از ۳۰ بهمن

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز پیش ثبت‌نام سفر‌های نوروزی عتبات از ۳۰ بهمن خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن) به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: پیش ثبت‌نام سفر‌های عتبات نوروزی از ۳۰ بهمن در کشور آغاز می‌شود و تا ۶ اسفند ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت با بيان اینکه اطلاع رسانی در این خصوص ۲۵ بهمن صورت خواهد گرفت، گفت: با توجه به ظرفیت‌های پیش‌بینی شده روز‌های ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه ثبت‌نام قطعی انجام خواهد شد و از ۲۵ اسفند نیز اعزام‌های نوروزی به عتبات عالیات آغاز خواهد شد و تا ۸ فرودین ۱۴۰۱ ادامه خواهد یافت.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز به آغاز ثبت‌نام سفر‌های عتبات دانشجویی اشاره کرد و لزوم ظرفیت سازی مناسب برای بهره مندی عاشقان اهل بیت از سفر‌های زیارتی اعتاب مقدسه و ارائه خدمات بهتر به زائران را خاطر نشان ساخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب همچنین لزوم پایبندی به مصوبات ستاد ملی مبارزه به کرونا و رفتار یکسان با زائران در سفر‌های زیارتی را یادآور و خواستار پیگیری از سرگیری سفر زمینی کاروان‌های زیارتی به عراق شد و این اقدام را در پاسخگویی به قشر کثیری از زائران و کاهش هزینه‌های سفر مثبت ارزیابی کرد.

این جلسه با گزارش اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و محمدحسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات هوشمند حج ادامه یافت.

 

نظر شما