شناسهٔ خبر: 52445752 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مرحوم سجادپور سینماگر و مدیری پرکار بود

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

سجادپور، تهیه‌کننده و از مدیران سابق سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اثر عوارض ناشی از تومور مغزی درگذشت.
این سینماگر فقید از دو سال پیش درگیر مبارزه با تومور مغزی بود و دو بار عمل جراحی انجام داد که درمان‌ها جواب نداد و سرانجام به دلیل پیشرفت بیماری درگذشت.
او به تازگی فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی را که داستان آن در مورد بمباران زمین فوتبال در سال ۶۵ توسط بعثی‌ها و به شهادت رسیدن عده زیادی از هموطنانمان است، تهیه کرده بود.
مرحوم سجادپور، فیلمنامه‌نویس، مدیر تولید و تهیه‌کننده سینما بود. وی فعالیت سینمایی‌اش را سال ۱۳۶۳ با تهیه‌کنندگی و نگارش فیلمنامه «سرباز کوچک» آغاز کرد.
از فعالیت‌های او می‌توان به مدیرکل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت طرح و برنامه سیمای شاهد، تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، مدیرکل اداره فیلم و تلویزیون سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، مدیر فرهنگسرای هنر (ارسباران) و مؤسس و مدیر اجرایی هیئت اسلامی هنرمندان اشاره کرد.
وی در حوزه آثار تلویزیونی همکاری با سریال‌های متعددی از جمله تهیه‌کنندگی سریال «آفتاب و زمین» محصول سال ۱۳۷۹–۱۳۷۸ به کارگردانی جواد شمقدری داشت که از شبکه ۲ پخش شد و داستان آن به مقطعی از زندگی امام خمینی (ره) و خانواده‌اش در شهر خمین می‌پردازد.
او همچنین تهیه‌کنندگی فیلم «آخرین ملکه زمین» به کارگردانی محمدرضا عرب را که داستان آن در مورد جوان افغانستانی است که در جست‌وجوی برای کار به ایران می‌آید بر عهده داشت.
تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «شکلات داغ» به کارگردانی حامد کلاهداری، از جمله فعالیت‌های او در کسوت تهیه‌کنندگی سینما محسوب می‌شود.
مرحوم سجادپور در حوزه نویسندگی آثار سینمایی و تلویزیونی، نوشتن فیلمنامه فیلم‌های سینمایی «عبور از خط سرخ» و «خلبان» به کارگردانی جمال شورجه و سریال تلویزیونی «سیمرغ» به کارگردانی حسین قاسمی جامی را در کارنامه کاری دارد.

نظر شما