شناسهٔ خبر: 52442075 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست خبری فیلم «بی‌رویا» مطرح شد:

وزیر دفتری: کلیدواژه فیلم من هویت است نه اسکیزوفرنی

کارگردان «بی رویا» در نشست خبری فیلم خود اظهار داشت: ایده تعلیق در فیلم را از آثاری فیلمسازانی همچون کافمن و پولانسکی انتخاب کرده‌ام.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بی رویا» با حضور عوامل، دقایقی پیش در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

طناز طباطبایی در این نشست گفت: شاید چنین برداشت شو که من نقش شیزوفرنی را برای کرده‌ام اما چنین نیست. نه فیلم درباره بیماری اسکیزوفرنی است، نه نقشی که من بازی کردم. اما نمی‌توان منکر شد که در فیلم لایه‌های روانشناختی وجود دارد. موضوع اسکیزوفرنی در فیلمنامه چندان موضوعیت ندارد، اما پس از فرآیند پروانه ساخت و دریافت پروانه نمایش در مسیر جشنواره فجر، بالاجبار آن را پذیرفتیم.

طباطبایی افزود: من کلیت فیلمنامه را خیلی دوست داشتم و آن جابجایی هویتی که از نیمه دوم فیلم به وجود می‌آید، جذاب بود. به نظرم هولناکترین تجربه‌ای که یک انسان می‌تواند تجربه کند، از دست رفتن هویت است. در یکی از چشمان من، لنزی قرار داشت که لکه قرمزی گوشه آن بود و تهیه و تولید این لنز با ایده و ابتکار طراح گریم فیلم شکل گرفت.  

مائده طهماسبی هم درباره پذیرش نقش خود گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم، خیلی هیجان زده شدم و دوست داشتم در این فیلم نقشی داشته‌باشم و خیلی برای آینده آرین وزیردفتری خوشبین هستم. ممنون از هومن سیدی که دست یک فیلمساز کوتاه را گرفت و کمک کرد فیلم بلندش را بسازد. باید این اتفاق در سینمای ما رخ دهد و جای خالی کارگردانان بزرگ ما پر شود.

کارگردان «بی رویا» تصریح کرد: کلیدواژه فیلم من هویت است نه اسکیزوفرنی.

وزیر دفتری درباره علاقه‌اش به فیلمسازانی همچون کافمن و پولانسکی گفت که ایده تعلیق در فیلم را از آثار این فیلمسازان انتخاب کرده‌ام. حضور در جشنواره فیلم فجر برایم مهم بود و سعی کردم بهترین و کاملتری نسخه موجود نمایش داده شود. امیدوارم در اکران عمومی، اعتماد بیشتری به ما شود تا تماشاچی هم در فیلم سهیم شود. 

شادی کرمرودی بازیگر نقش «زیبا» هم گفت: پیچیده‌ترین نقشی بود که تاکنون بازی کردم، چون چند هویت را ایفا کردم.

هومن سیدی تهیه‌کننده فیلم هم در پاسخ به اینکه تماشاچیان از دیدن اثرش خسته‌ شدند، گفت: فکر. میکنم نظرات را تعمیم ندهیم دقیقتر باشد و موقع سوال بگوییم من از دیدن فیلم خسته شدم، این دقیقتر است. 

نظر شما