شناسهٔ خبر: 52430574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جهان‌آبادی: به اسم خانواده شهدا زمینه دور زدن قانون را فراهم کرده ایم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اصلاح قانون به کارگیری بازنشستگان برای خانواده شهدا و جانبازان زمینه دور زدن قانون را فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل رحیمی جهان آبادی در صحن علنی امروز مجلس در مخالفت با طرح اصلاح قانون «ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان»گفت: طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را در مجلس تصویب کردیم و از آن زمان به بعد  شروع به تبصره و استثا زدن بر آن شده ایم که این رسم شایسته در امر قانون گذاری نیست.

این طرح با هدف مسثنی کردن جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان و آزادگان دارای دو سال و بیشتر سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مطرح شده بود.

پیش از این، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا بخشی از گروه های مستثنی از قانون یاد شده بودند.

بر اساس تبصره ۱ این قانون، «مقامات مذکور در ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آن‌ها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد (۷۰٪) و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی می‌باشند».

بر مبنای طرح اصلاحی جانبازان بالای بیست پنج درصد، آزادگان بالای ۳ سال و رزمندگان بالای ۵۰ ماه جبهه و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند. 

رحیمی جهان آبادی با تاکید بر اینکه ما مخالف امتیاز گذاشتن برای خانواده جانبازان و شهدا نیستیم، ولی چند درصد از این خانواده‌ها از این قانون برخودار می‌شوند گفت این کار فقط باعث می‌شود افراد بازنشسته در شغل‌هایشان بمانند و جلوی اشتغال جوانان را بگیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  اعلام کرد که اگر قرار است از رزمنده و شهید حمایت شود درست حمایت شود. به اسم این افراد ولی به گام دیگران و بروکرات ها داریم قانون و تبصره مصوب می کنیم.

رحیمی جهان آبادی معتقد است این اصلاح و استثنا زدن باعث دور زدن قانون می شود توضیح داد که مسئول ما این روزها مثل انرژی از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شوند، این طرح باید به کمیسیون برود و فقط برای خانواده شهدا ایثارگران و .. باشد. 

انتهای پیام/

نظر شما