شناسهٔ خبر: 52426958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

یکشنبه شب صورت گرفت؛

تاکید گروه های عراقی بر عدم برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور

مهر

گروه های عراقی با تاکید بر عدم تفاهم بین جریانات سیاسی تاکید کردند که جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور به زمانی دیگر موکول شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، کمیته هماهنگی شیعیان عراق بر ضرورت عدم برگزاری جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور عراق قبل از ایجاد تفاهم تاکید کرد.

کمیته هماهنگی شیعیان در پارلمان عراق اعلام کرد: ما خواستار رایزنی‌های بیشتر برای دستیابی به راه حل های واقع بینانه هستیم.

ائتلاف موسوم به «تحالف السیاده» که متشکل از فراکسیون‌های اهل تسنن عراق است، نیز خبر داد که در جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور شرکت نخواهد کرد.

حزب دموکرات کردستان عراق نیز جلسه روز دوشنبه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور را تحریم کرد.

فراکسیون پارلمانی جریان صدر نیز پیش از این اعلام کرده بود که نشست روز دوشنبه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور عراق را تحریم می‌کند و از حضور در آن خودداری می‌کند.

گفتنی است دادگاه عالی فدرال عراق روز یکشنبه طی حکمی، روند معرفی «هوشیار زیباری» به پارلمان به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری این کشور را متوقف کرد.

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه سابق عراق و یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان، در واکنش به رأی دادگاه فدرال عراق اعلام کرد که به تصمیم دادگاه احترام می‌گذارد.

چندی قبل هیئت رئیسه پارلمان عراق روز ۷ فوریه (۱۸ بهمن ماه) را به عنوان موعد برگزاری جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور تعیین کرد. این در حالی است که اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات همچنان بر سَر نامزد تصدی پست ریاست جمهوری با یکدیگر اختلاف دارند.

نظر شما