شناسهٔ خبر: 52425801 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جلسه انتخاب رئیس جمهور عراق فردا برگزار می‌شود

اداره اطلاع رسانی مجلس نمایندگان عراق برنامه جلسه فردای پارلمان را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در این برنامه علاوه بر مراسم تحلیف شماری از نمایندگان، انتخاب رئیس جمهور نیز انجام خواهد شد.

این جلسه درحالی برگزاری می‌شود که ساعاتی قبل از آن دادگاه فدرال عراق نامزدی هوشیار زیباری را به حال تعلیق در آورده بود.

زیباری که از سوی حزب دموکرات کردستان نامزد شده است در واکنش به حکم دادگاه فدرال اعلام کرد به حکم دادگاه احترام می‌گذاریم، این یک حکم موقت است و تا زمان پایان پرونده شکایت به آن پایبند خواهیم بود.

از سوی دیگر ائتلاف دولت قانون هم در آستانه نشست پارلمان تشکیل جلسه داد.

محمد الشمری نماینده عضو این ائتلاف در گفتگویی با السومریه گفت: اعضای ائتلاف دولت قانون برای آمادگی در جلسه مربوط به انتخاب رئیس جمهور تشکیل جلسه دادند تا مواضع سیاسی به شکل دقیقی بررسی و درمورد سمت وسوی مواضع تصمیم گیری شود.

ائتلاف الفتح هم در واکنش به برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور اعلام کرد بازگشت همان چهره‌های سیاسی سابق به جایگاه ریاست‌های سه گانه ضربه سهمگینی به اراده ملت عراق و مرجعیت آن محسوب می‌شود.

احمد عبدالحسین عضو ائتلاف الفتح در این رابطه با تارنمای المعلومه گفت: بازگشت همان چهره‌های سیاسی سابق به ریاست‌های سه گانه (ریاست جمهوری، ریاست مجلس و ریاست کابینه) به معنای بازگشت به شرایط دوره حاکمیت دولت پیشبرد امور است که در واقع دهن کجی به ارده مردم و اراده مرجعیت عالی است که بارها در بیانیه خود بر عدم آزمودن آزموده تاکید کرده است.

به گفته این عضو ائتلاف الفتح: جامعه عراق خواهان تغییر چهره سیاسی حاضر در دولت‌های سابق شده است به ویژه که در برهه اخیر شاهد عملکرد بسیار بد و ضعیف شخصیت‌های حاکم بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما