شناسهٔ خبر: 52416550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سازمان ملل: کره شمالی با کمک حملات سایبری در معاملات رمز ارزهای دیجیتالی به توسعه برنامه موشکی خود پرداخته

براساس گزیده ای از گزارش محرمانه سازمان ملل متحد، کره شمالی طی یک سال گذشته با کمک حملات سایبری در معاملات رمز ارزهای دیجیتالی به توسعه برنامه موشک های بالستیک پرداخته است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: براساس گزیده ای از گزارش محرمانه سازمان ملل متحد، کره شمالی طی یک سال گذشته با کمک حملات سایبری در معاملات رمز ارزهای دیجیتالی به توسعه برنامه موشک های بالستیک پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، در گزارش سالانه که روز جمعه از سوی ناظران مستقل تحریم به کمیته تحریم کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال شد، کارشناس اعلام کردند: «با وجود اینکه آزمایش های هسته ای و یا آزمایش های بین المللی موشک های بالستیک (ICBM) گزارش نشده است، اما کره شمالی به توسعه ظرفیت تولید مواد هسته ای شکاف پذیر ادامه می دهد. »

کره شمالی مدتهای طولانی است که از انجام آزمایش های هسته ای و راه اندازی موشک های بالستیک از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد منع شده است.

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: « حفظ و توسعه زیرساخت های موشک بالستیک و هسته ای ادامه دارد و کره شمالی به دنبال دستیابی به مواد، تکنولوژی و دانش و فوت و فن برنامه های خارجی از طریق ابزار سایبری و تحقیقات علمی مشترک است.»

از سال ۲۰۰۶ کره شمالی از سوی سازمان ملل متحد مورد تحریم واقع شده که طی سالهای اخیر در تلاش برای هدف قرار دادن دارایی های «پیونگ یانگ» در برنامه های موشک های بالستیک و هسته ای این سازمان قوی و قوی تر شده است.

ناظران تحریم ها همچنین افزودند، افزایش چشمگیری در آزمایش های موشکی از سوی «پیونگ یانگ» صورت گرفته است. کره شمالی افزایش ظرفیت هایش را در ارسال سریع، تحرک و جابه جایی گسترده (شامل گذر از دریا) و بهبود انعطاف پذیری نیروهای موشکی اش نشان داده است.

آمریکا و سایر کشورها روز جمعه اعلام کردند، کره شمالی در ماه ژانویه ۹ آزمایش موشکی بالستیک انجام داده است که بزرگترین عدد طی یک ماه در تاریخ سلاح های کشتار جمعی و برنامه های موشکی این کشور به شمار می رود.

کره شمالی به گزارش سازمان ملل متحد در نیویورک پاسخی نداده است.

ناظران سازمان ملل متحد همچنین خاطرنشان کردند، حملات سایبری به ویژه بر روی دارایی های رمز ارزهای دیجیتالی یکی از منابع درآمدی مهم کره شمالی به شمار می آید. به علاوه اطلاعاتی موجود است که هکرهای کره شمالی به اهداف مالی موسسات و شرکت های ارزهای دیجیتالی و مبادلات ادامه می دهند.

در این گزارش آمده است: «براساس اطلاعات یک عضو دولتی، هکرهای کره شمالی بیش از ۵۰ میلیون دلار از ۲۰۲۰ تا اواسط ۲۰۲۱ از دستکم ۳ مرکز مبادلات ارزهای دیجیتالی در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا سرقت کردند.»

در ادامه ناظران افزودند، ماه گذشته گزارشی از سوی شرکت تحلیلی امنیت سایبری چینی منتشر شد که نشان می دهد کره شمالی دستکم ۷ حمله سایبری بر روی پلتفرم های ارزهای دیجیتالی انجام داده است که طی سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون دلار دارایی دیجیتالی استخراج کرده بودند.

در سال ۲۰۱۹ ناظران تحریم های سازمان ملل متحد گزارش داده بودند، کره شمالی در حدود ۲ میلیارد دلار برای سلاح های کشتار جمعی با استفاده از حملات گسترده و پیچیده سایبری بدست آورده است.

آخرین گزارش ها حاکی است، محدودیت های سختگیرانه کره شمالی در واکنش به همه گیری ویروس کرونا به معنای تجارت غیرقانونی، شامل اقلام لوکس به شکل گسترده ای متوقف شده است. در عین حال سالهاست شورای امنیت سازمان ملل متحد صادرات زغالسنگ،آهن، چرم، اقلام نساجی و مواد غذایی دریایی از کره شمالی را ممنوع کرده و واردات نفت خام و دیگر محصولات پتروشیمی نیز به این کشور ممنوع است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما