شناسهٔ خبر: 52416506 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امیرعبداللهیان: به دنبال توافق خوب هستیم، نه یک توافق موقت و محدود

وزیر امور خارجه گفت: در روند فعلی مذاکرات ابتکار جدی و قابل ملاحظه‌ای را از طرف آمریکایی ندیده‌ایم.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین امیرعبداللهیان گفت: در مذاکرات هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکرده‌ایم و به‌دنبال یک توافق خوب هستیم و به‌دنبال توافق موقت و محدود نیستیم.

به گفته امیرعبداللهیان مذاکرات بر مبنای نقطه نظرات کارشناسی و توافقاتی که نتیجه نهایی آن یک توافق خوب و تأمین منافع کشور باشد، پیش می‌رود. اقداماتی روی کاغذ انجام می‌شود، اما آن چه برای ما مهم است عمل طرف آمریکایی است.

وزیر امور خارجه یادآور شد آمریکایی‌ها از طریق برخی از واسطه‌ها پیام‌های مکرری برای ما می‌فرستند و مدعی هستند که دارای حسن نیت هستیم. در روند فعلی مذاکرات ابتکار جدی و قابل ملاحظه‌ای را از طرف آمریکایی ندیده‌ایم.

به گفته امیرعبداللهیان ابتکار‌هایی که در مذاکرات ۱+۴ و از طریق non-paper به واسطه اتحادیه اروپا بین ما و آمریکایی تبادل می‌شود باید قابل مشاهده باشد و یا اینکه در عمل شاهد لغو بخشی از تحریم‌ها باشیم.

در حالی که پس از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق برجام، جمهوری اسلامی با کشورهای موسوم به ۴+۱ گفت‌وگو می‌کند، رسانه‌ها برای موضوع گفت‌وگوی مستقیم ایران و آمریکا گمانه‌زنی‌هایی داشته‌اند.

با این حال، علی باقری  رئیس گروه مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با ۱+۴ در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام/

نظر شما