شناسهٔ خبر: 52416156 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختلاف شاباک و سازمان‌های امنیتی فرودگاه بین المللی دبی بر سر تأمین امنیت این فرودگاه

برخی منابع از اختلاف میان سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و سازمان‌های امنیتی فرودگاه بین المللی دبی بر سر تأمین امنیت این فرودگاه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - برخی منابع ضمن اعلام اختلاف میان سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و سازمان‌های امنیتی فرودگاه بین المللی دبی بر سر تأمین امنیت این فرودگاه، آن را نشانگر تمایل رژیم صهیونیستی برای مشارکت در مدیریت تأمین امنیت فرودگاه بین المللی دبی عنوان کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره‏، گزارش‌هایی درباره اختلاف شاباک و سازمان‌های امنیتی فرودگاه بین المللی دبی منتشر شده است. این اختلافات ممکن است باعث توقف پرواز‌ها به دبی از هشتم ماه جاری شود.

آنچه در این خصوص اهمیت دارد اختلاف میان رژیم صهیونیستی و کشور‌هایی است که اقدام به عادی سازی روابط با این رژیم کرده اند.

روابط امارات و رژیم صهیونیستی با تلاش‌های آمریکا از کاخ سفید صورت گرفت و توافقنامه شرم آوری بین دوطرف امضاء شد. در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین به این روابط به عنوان یک مسئله زودگذر نگاه نمی‌شود بلکه در صورت سرمایه گذاری مالی و نظامی رژیم صهیونیستی از این روابط، یک دستاورد به شمار می‌رود و این دستاورد با کمک آمریکا محقق شد بطوریکه دشمن صهیونیستی برای دومین بار متوالی در رزمایش دریای سرخ شرکت کرد و رژیم صهیونیستی شخصیت‌های نظامی و امنیتی مهم خود را عازم امارات و بحرین کرد. البته تل آویو کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) را از مناطق خطرناک برای عناصر خود می‌داند و این مسئله نیازمند همکاری رژیم صهیونیستی در تأمین امنیت مراکز مختلف و فرودگاه‌ها است که اختلاف بر سر تأمین امنیت فرودگاه دبی یکی از این موارد است.

در سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به امارات، موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی به استقبال وی رفتند و وی مجبور به استفاده از پناهگاه شد‏ و در نتیجه رسانه‌های عبری زبان با انتشار گزارش‌هایی مراتب نگرانی خود را از آینده رژیم صهیونیستی اعلام کردند. به گفته برخی تحلیلگران صیهونیستی‏‏، (برخی) کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) کشور‌های ضعیف و شکننده‌ای هستند، اما حمایت‌های نظامی و امنیتی از این کشور‌ها گزینه ایده‌آلی خواهد بود که این امر مرهون حضور صهیونیست‌ها در این کشور‌ها و همکاری آن‌ها در زمینه‌های امنیتی در چارچوب ائتلاف نظامی و امنیتی است که از بحرین آغاز شده است و به زودی در امارات انجام خواهد شد و نظیر آن در عربستان صورت خواهد گرفت، بطوریکه هرتزوگ و گانتس با عبور از حریم هوایی عربستان تمایل خود را برای همکاری باعربستان نشان دادند.

انتهای پیام/

نظر شما