شناسهٔ خبر: 52411173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان فرصتی برای پشتیبانی از تولید داخلی است

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اهمیت نقش بخش خصوصی در تحقق چشم‌اندازهای تعریف شده ویژه صنعت نفت گفت: دوازدهمین نمایشگاه صنعت نفت و حفاری استان خوزستان می‌تواند فرصتی با ارزش در پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا عبداله عذاری اهوازی روز یکشنبه در حاشیه آیین آغاز بکار دوازدهمین نمایشگاه نفت و حفاری خوزستان در محل نمایشگاه‌های دایمی اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت جهش تولید در راستای بهبود شاخص‌های اقتصادی و اشتغالزایی افزود:صنعت نفت امروز با تغییر رویکردهایی در حال پیشروی و ترقی است که مصداق عینی آن در این نمایشگاه قابل مشاهده است.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب علیه کشورمان گفت: صنعت نفت کشورمان در حال گام برداشتن به سمت فناوری محور شدن است و حرکت در این مسیر با به روی کار آمدن دولت سیزدهم، شتاب بیشتری به خود گرفته و به طور قطع دستاوردهای آن بیش از پیش برای ملت بزرگ ایران قابل لمس خواهد بود.

نقش بخش خصوصی در تعمیق و توسعه ساخت تجهیزات صنعت نفت

عذاری اضافه کرد: رویکرد دولت و وزارت نفت، دربرگیرنده رونق تولید، رشد اقتصادی، تعمیق و توسعه ساخت داخل است که پیشرفت آن در قالب نقش آفرینی بخش خصوصی نمایان می شود؛ بنابراین با اعتمادی که نسبت به ظرفیت‌های بومی وجود دارد باید زمینه لازم برای نقش آفرینی سازندگان و تامین کنندگان داخلی در راستای پیشبرد و تحقق شعار سال بیش از پیش فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه نفت در تولید ناخالص ملی به طور مستقیم و غیرمستقیم سهم قابل توجهی دارد گفت: با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم های ظالمانه، بهره‌مندی این صنعت از فناوری و دانش روز به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل شده که سیاست گذاری در این مسیر بر عهده وزارت نفت است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و دیپلماسی انرژی از ویژگی های صنعت نفت ایران است که رفع نیازهای آن ضمن رعایت اصول بهره وری، درگرو همکاری و تعامل با مراکز علمی، دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدکنندگان تجهیزات و کالاهای ایرانی است.

وی گفت:بنابراین تاکید مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بر ساخت داخلی تجهیزات و ارتقای اقلام تولیدی مورد نیاز، راهبردی است که می‌تواند این صنعت را در شرایط فعلی به اهداف و چشم اندازهایی که ترسیم شده نزدیک‌تر کند و در نهایت با بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف، شاهد تضمین مستمر منافع ملی باشیم.

به گفته وی راه اندازی کمیته کالاهای ساخت داخل و کالاهای بار اول در مجموعه وزارت نفت گویای همین موضوع است.

ادامه برداشت از میادین مشترک نفتی در غرب کارون بدون وقفه

عذاری گفت: شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت ایران همراستا با سیاست های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر پشتیبانی و حمایت از ساخت داخل، تلاش دارد تا برداشت از میادین مشترک نفتی در غرب کارون را با اقتدار و بدون وقفه ادامه دهد.

وی توسعه میدان‌های نفتی سهراب، سپهر و جفیر را بخش دیگری از ماموریت های شرکت نفت و گاز اروندان بیان کرد و افزود: تکیه بر دانش علمی و توان شرکت‌های داخلی توسعه این میادین با جدیت در دستور کار قرار دارد و همین امر زمینه‌ای برای ظهور پدیده‌های صنعتی عظیم در غرب کارون را فراهم آورده است.

همزیستی میادین نفتی با تالاب بین المللی هورالعظیم

عذاری مسوولیت شرکت نفت و گاز اروندان به دلیل همزیستی میادین نفتی موجود با تالاب بین‌المللی هورالعظیم را از حساسیت و ویژگی متفاوت با دیگر شرکت‌های نفتی کشور دانست و گفت: آلایندگی جنبه انکار ناپذیر صنعت نفت است، لذا به کارگیری روش‌های روز دنیا برای جلوگیری از آسیب به این تالاب باارزش همواره در اولویت ما قرار دارد.

وی همکاری‌ این شرکت با سازندگان و پیمانکاران داخلی را نیازمند درک صحیح از شرایط ویژه فعالیت‌های نفتی و اولویت‌های تعریف شده در این منطقه بیان کرد و افزود: اجرای ماموریت‌های شرکت نفت و گاز اروندان باید همراستا با حفظ منافع ملت ایران در برداشت از میادین مشترک و همچنین به کارگیری از تجهیزات با کیفیت به منظور جلوگیری از بروز آلایندگی‌ احتمالی و تضعیف کننده تالاب هورالعظیم باشد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: این شرکت مشتاق است تا همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت و حفاری خوزستان زمینه توسعه همکاری خود با بخش خصوصی را بیش از پیش فراهم کند.

وی گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا سازندگان تجهیزات داخلی به ارایه توانمندی خود بپردازند و با شناسایی نیازهای صنعت نفت، برای رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار اقدام به برنامه ریزی کنند که این امر به رفع چالش‌های پیش آمده در حوزه اقتصاد کشور منجر می‌شود.

نمایشگاه تخصصی صنعت نفت و حفاری خوزستان، با رویکرد بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از ساخت داخل و صنایع بومی، از ۱۷ تا ۲۰ بهمن در اهواز برپاست.

نظر شما