شناسهٔ خبر: 52410716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرنشینان ۲۰۰ خودرو گرفتار کولاک در محور تکاب - شاهین‌دژ نجات یافتند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب گفت: حدود ۵۰۰ نفر از سرنشینان بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو که در محور تکاب - شاهیندژ گرفتار کولاک شده بودند با تلاش راهداران نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

امیر یدبیضا مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد خودرو که در میان آنها ۲ دستگاه اتوبوس و ۱۲ دستگاه کامیون نیز وجود داشت، شب گذشته در حدفاصل روستاهای "کریم‌آباد" و "چوپلو" در محور تکاب - شاهیندژ به علت کولاک شدید و لغزنده بودن جاده قادر به حرکت نبوده و در میان برف گرفتار شده بودند.

وی با بیان اینکه این خودروها و مسافران آنها بیش از سه ساعت در گردنه‌های برف‌گیر این محور متوقف شده بودند اظهار داشت: ۲ اکیپ راهداری تکاب پس از چند نوبت برفروبی و بازگشایی محور در میان برف و کولاک مسیر تردد خودروها را برای عبور و مرور خودروها هموار ساختند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب بیان کرد: راهداران این شهرستان بلافاصله به محل گرفتار شدن خودروها اعزام شدند و خوشبختانه در مدت بازگشایی محور برای هیچ یک از خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک حادثه‌ای روی نداد.

رییس هلال احمر تکاب نیز گفت: امدادگران این شهرستان در شبانه روز گذشته به ۳۲ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک در گردنه سخت‌گذر "مایین بلاغ" در محور تکاب - شاهیندژ امدادرسانی کردند.

جعفر سعیدی افزود: تیم‌های امداد و نجات جاده‌ای تکاب در محدوده ۲۰ کیلومتری گردنه مایین بلاغ به سمت شهرهای تکاب و شاهیندژ به خودروهای بدون زنجیرچرخ و دارای نقص فنی خدمات امدادی ارائه کردند و مسافران را اسکان موقت دادند.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای جاده‌هایی برف‌گیر و کوهستانی است.

نظر شما