شناسهٔ خبر: 52399670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مؤثرترین راه برای مقابله با اُمیکرون، تزریق دُز سوم

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: مؤثرترین راه برای مقابله با بیماری کرونا کماکان تزریق دُز سوم و یا همان دُز یادآور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران افزود: همانند پیک های قبلی اُمیکرون نیز خطرناک است و اکنون شاهد افزایش آمار در بحث مراجعان سرپایی و بستری هستیم که کماکان مؤثرترین کار برای مقابله با آن ترغیب مردم برای دریافت دُز یادآور و یا سوم است.
دکتز زالی گفت: هم اکنون 3 میلیون و 600 هزار نفر دُز سوم را دریافت کردند که در مقایسه با 10 میلیون و 500 هزار نفر که دُز اول را دریافت کردند هنوز یک فاصله قابل توجهی وجود دارد.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: روز گذشته 111 هزار دُز واکسن تزریق شد که 99 هزار دُز سوم بود و 7 هزار نیز دُز اول که نشان دهنده افزایش مراجعات مردم به مراکز درمانی است.


افزایش ۱۵۷ درصدی مراجعان سرپایی کرونا در تهران

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در استان تهران از افزایش ۱۵۷ درصدی مراجعه سرپایی کرونایی در تهران خبر داد.
دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران بر لزوم تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: پوشش دز سوم را در بیشتر کشور‌هایی که میزان مرگ و میر آن‌ها کمتر بوده است، شاهد هستیم و راحت‌ترین مداخله هم ترغیب مردم به تزریق دز سوم است.
وی افزود: خوشبختانه در چند روز گذشته استقبال بیشتری برای تزریق واکسن در تهران گزارش شده است.
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای استان تهران در ادامه به فعالیت مراکز تزریق واکسن در تهران تا پایان سال تاکید کرد و گفت: سبد واکسن برای تزریق دز سوم در روز‌های اخیر افزایش یافته است ضمن اینکه همه دستگاه‌های اجرایی هرچه بتوانند از میزان تجمع و ازدحام در دستگاه‌های خود کم کنند که به نفع شبکه بهداشت است.
وی در تشریح آمار سویه امیکرون نیز افزود: در هفته اخیر افزایش میزان بستری و ابتلا را در استان شاهد بوده‌ایم و بستری کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه نیز در سه هفته اخیر ۵۱ درصد رشد داشته است.
زالی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در بخش سرپایی ۱۶ هزار نفر مراجعه داشته‌ایم و از میزان مراجعان در هفته گذشته ۲۰ درصد افراد هفت تا ۱۲ ساله بودند.
وی افزود: در میان افراد تا یک سال یعنی نوزادان نیز میزان ابتلا در سویه امیکرون شدیدتر بوده و نیاز است که زودتر مراجعه انجام شود و والدین واکسن کودکان را در دستور کار قرار دهند.

ادامه فعالیت غیرحضوری دبستان‌ها در تهران بررسی می‌شود

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در استان تهران گفت: برای ادامه فعالیت غیرحضوری دبستان‌ها در تهران پس از بررسی آمار مدارس تصمیم گیری می‌شود.
علیرضا زالی درباره ادامه غیرحضوری بودن مدارس ابتدایی در استان تهران افزود: در استان تهران ۷۹۰۰ مدرسه وجود دارد که آمار آن‌ها در حال ثبت است و با گزارش به ستاد استانی در این حوزه تصمیم‌گیری‌های بعدی انجام خواهد شد.
زالی افزود: متاسفانه در گزارش‌های آمار کرونا ویروس یر فزاینده و شتاب قابل توجهی در افزایش مبتلا و بستری‌ها داریم و مطالعات نشان داده که این سویه از وخامت برخوردار است و نباید ساده‌انگاری شود، تقریبا دامنه اوج گیری شکل گرفته از امیکرون در دنیا نسبت به دلتا بیشتر است.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران گفت: نخستین موضوع در راهبرد‌های مقابله‌ای با امیکرون موضوع تزریق واکسن است و تجربه جهانی نشان می‌دهد سویه امیکرون شبکه‌های بهداشتی را به چالش سختی کشیده است.
وی افزود: در روز‌های اخیر بر میزان آمادگی بیش از پیش در شبکه بهداشتی استان تهران افزوده ایم.
زالی گفت: با حضور ۱۰۸ رئیس بیمارستان همایشی برگزار و شرایط استان تهران بررسی شد
و همایش دیگری هم به زودی در همین خصوص برگزار خواهد شد.
وی افزود: موضوع دیگر بحث گسترش تخت‌های کودکان در بیمارستان‌های اطفال و بیمارستان‌های عمومی است و آمادگی بخش‌های کودکان باید افزایش پیدا کند.

 

۳۲ درصد مردم استان تهران دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند



استاندار تهران هم گفت: آمار تزریق دُزهای اول و دوم واکسن کرونا در استان تهران وضع خوبی دارد، اما در دُز سوم ۳۲ درصد تزریق کردند.
آقای محسن منصوری در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران افزود: در دو هفته اخیر شاهد افزایش تعداد بیماران کرونا به سویه جدید هستیم و هنوز به اوج شیوع این بیماری نرسیده ایم و تنها راه مقابله با آن افزایش واکسیناسیون است.
وی درباره فعالیت مراکز تجمیع واکسیناسیون نیز گفت: در شهرستان‌های استان و در شهر تهران تا انتهای بهمن هیچ کدام از مراکز را نباید تعطیل کنیم و باید فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.
استاندار تهران ادامه داد: باید خودمان را برای روز‌های سخت آماده کنیم به ویژه که با گسترش بیشتری مواجه هستیم.

 

نظر شما