شناسهٔ خبر: 52398364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نماینده آمریکا در امور ایران: اکثر تحریم‌های ناسازگار با برجام رفع خواهند شد

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه «MSNBC» آمریکا گفت: ما بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را حفظ می‌کنیم و این تحریم‌ها ارتباطی به موضوع هسته‌ای ایران ندارد و به رفتار این کشور بازمی‌گردد؛ اما اکثر تحریم‌های ناسازگار با برجام رفع خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ مقام آمریکایی به بیان اظهاراتی در مورد برجام پرداخت.

ایلنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نوشت: راب مالی نماینده آمریکا در امور ایران گفت: جو بایدن و آنتونی بلینکن و همه اعضای دولت باور دارند که بازگشت به برجام در راستای منافع ایالات متحده آمریکا است و برای مقابله با قدرت هسته‌ای ایران و مقابله با تنش‌ها در خاورمیانه مهم است. اما زمان برای احیای برجام محدود است ما بارها  به ایران گفته‌ایم که فقط چند هفته برای بازگشت به برجام وقت داریم‌.

مالی افزود: «هم‌اکنون ما آماده‌ایم در صورت آمادگی ایران به توافق بازگردیم و تحریم های ناسازگار با برجام را لغو کنیم. اما اگر ایران راه دیگری را انتخاب کند، ما نیز مجبوریم مسیر دیگری را انتخاب کنیم  تا اطمینان بیابیم  ایران به بمب دست پیدا نخواهد کرد. درهای دیپلماسی باز است اما از ابزارهای دیگری استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که ایران به سلاح‌های اتمی نخواهد رسید. دولت بایدن اعلام کرده که تا زمانی که ایران به برجام متعهد باشد به تعهدات خود پایبند است پس بیایید زودتر به برجام بازگردیم چرا که این اقدام به نفع ایران و آمریکاست».

وی همچنین در مورد تداوم برجام در دولت بعد آمریکا گفت: ما نمی‌توانیم آن‌ها را ملزم به تعهد به این توافق کنیم‌، دولت بعدی آمریکا تصمیمات خود را می‌گیرد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما