شناسهٔ خبر: 52396278 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مقام چین:

واشنگتن باید برای کاهش تنش با پیونگ‌یانگ تلاش بیشتری کند

سفیر چین در سازمان ملل تاکید کرد که واشنگتن باید تلاش بیشتری برای کاهش تنش با پیونگ‌یانگ انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس، «ژانگ جون»، سفیر چین در سازمان ملل تاکید کرد که واشنگتن باید سیاست‌ها و اقدامات جذاب‌تر و عمل‌گرایانه‌تر را برای کاهش تنش در روابط خود با کره شمالی دنبال کند.

ژانگ جون گفت: «ایالات متحده باید از بازگشت به چرخه معیوب تقابل، محکومیت‌ها و تحریم‌ها درباره برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ اجتناب کند».

وی تاکید کرد که راه‌حل این موضوع در گفت‌و‌گوی مستقیم نهفته است و اگر دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد شاهد پیشرفت و گشایشی با پیونگ‌یانگ باشد، باید صداقت و انعطاف بیشتری از خود نشان دهد».

سفیر چین تاکید کرد: «کلید حل این موضوع (نزاع هسته‌ای واشنگتن و پیونگ‌یانگ) در حال حاضر در دست ایالات متحده است».

ژانگ در پاسخ به این پرسش که آمریکا پس از اعلام آمادگی برای مذاکره با کره شمالی چه باید انجام دهد، به مذاکرات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی در سنگاپور و هانوی اشاره و بر لزوم احیای این مذاکرات تاکید کرد.

وی افزود: «ما شاهد تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای (کره شمالی) و تعلیق پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما بودیم اما آمریکا چه کرد؟».

سفیر چین در همین زمینه گفت که باید از دولت بایدن سوال کرد که چگونه می‌تواند نگرانی‌های کره شمالی برای کاهش حقیقی تنش و کنترل همه امور را رفع کند».

 

نظر شما