شناسهٔ خبر: 52389252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

علمای مسلمان لبنان همکاری امنیتی میان بحرین و اسرائیل را محکوم کردند

تجمع علمای مسلمان لبنان همکاری امنیتی میان بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را به معنای پناه بردن به آغوش دشمن اسرائیلی توصیف کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تجمع علمای مسلمان بحرین در بیانیه پایانی نشست هفتگی خود در  خصوص بررسی تحولات لبنان و منطقه، امضای توافقنامه همکاری‌های امنیتی میان بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

علمای مسلمان لبنان با بیان این که این توافقنامه در پی سفر بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به منامه، امضا شده است؛ تاکیدکرد: بحرین و دیگر کشورهای سازشکار با اسرائیل، تصمیم نهایی خود را برای قرارگرفتن در آغوش دشمن صهیونیستی گرفته‌اند. 

در این بیانیه تاکیدشده است: این اقدام نیازمند بیداری جمعی در این کشورها برای تغییر واقعیتی است که با نظر مردم و حقیقت مواضع آنها مطابقت ندارد.

علمای مسلمان لبنان همچنین به درگیری نیروهای رژیم اشغالگر با شهروندان فلسطینی در دو شهرک بیتا و بورین واقع در جنوب نابلس که 31 مجروح برجای گذاشت اشاره کرده و از جامعه بین‌الملل خواستند جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین را محکوم کنند.

 تجمع علمای مسلمان لبنان در ادامه با اشاره به اقدام شرکت ABC لبنان (یک مرکز تجاری در منطقه الاشرفه بیروت) در ممانعت از کار یکی از کارمندان به دلیل پوشش حجاب، این اقدام را محکوم کرده و اظهار داشتند که این موضع در کشوری با حضور طوائف مختلف به وحدت ملی آسیب می‌زند و مشکلات طائفه‌ای ایجاد می‌کند.

در این بیانیه از شهروندان لبنانی که مخالف این اقدام از سوی شرکت ABC  هستند، خواسته شده است، این شرکت را تحریم کنند.

تجمع علمای مسلمان لبنان همچنین خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد خود و عدم تعویق آن به هر دلیلی شد و گفت: ما مخالف دخالت‌های بیگانگان در مساله انتخابات هستیم. این یک مساله داخلی است، بخصوص دخالت «دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان را رد می‌کنیم.
 
این نهاد همچنین از گروه های سیاسی خواست با اعلام برنامه‌های خود رای دهندگان را از آن مطلع کند تا آنها تصمیم خود را در تعیین اینکه چه کسی را انتخاب می‌کنند، بگیرند .


 

نظر شما