شناسهٔ خبر: 52387449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لرستان در هفته‌ای که گذشت

خرم‌آباد - ایرنا - افتتاح و کلنگ زنی ۴۶۲ طرح دهه فجر،‌ شیوع موج ششم کرونا، جان باختن ۲ کوهنورد و آغاز هفتمین جشنواره فیلم فجر مهمترین اخبار هفته گذشته در لرستان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  روز شنبه ایرنا ۴۲۱ طرح عمرانی و ۴۱ طرح اقتصادی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ زنی می شود که مجموع اعتبار این طرح ها ۲۰ میلیارد تومان است.

آغاز موج ششم کرونا

موج ششم کرونا در این استان آغاز شده است و رعایت پروتکل های بهداشتی و تسریع در افزایش روند واکسیناسیون ضرورت دارد.

خودسوزی مرد دستفروش در خرم‌آباد

ساعت ۱۸ روز چهارشنبه در پی برخورد نیروهای سد معبر شهرداری خرم آباد متاسفانه یک مرد دستفروش ۴۵ ساله اقدام به خودسوزی در میدان امام حسین (ع) کرد،  اکنون حال عمومی این فرد مطلوب است.

آغاز هفتمین جشنواره فیلم فجر در لرستان

هفتمین جشنواره فیلم فجر لرستان همزمان با چهلمین جشنواره فیلم فجر در کشور عصر جمعه با اکران فیلم خائن‌کشی در سینما استقلال خرم‌آباد آغاز شد.

۱۶ فیلم در سینما استقلال خرم آباد و ۱۶ فیلم در سینما فلسطین بروجرد از بخش مسابقه سینمای ایران، سودای سیمرغ در چهلمین جشنواره فیلم های فیلم فجر در لرستان پخش می شود.

فیلم های این دوره در ۲ سانس و از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ در دو سالن یک و دو سینما استقلال اکران می شوند و فروش بلیط نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت اختصاصی جشنواره خواهد بود. 

بیش از ۲۷هزار خرم آبادی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر در این شهرستان در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

بررسی این درخواست ها توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است که همزمان باید شناسایی و تملک اراضی مورد نیاز و مشارکت فعال تعاونی های مسکن واجد شرایط در این طرح صورت گیرد.

طرح پرورش ماهی خاویاری در دورود بهره برداری شد

همزمان با چهارمین روز از دهه فجر طرح پرورش ماهی خاویاری با اعتبار هشت میلیارد تومان در روستای کاغه دورود به بهره برداری رسید. 

این طرح با ظرفیت ۳۰ تن انواع گوشت ماهیان خاویاری در مساحت ۲هزار و ۵۰۰ مترمربع، با اعتبار هشت میلیارد تومان و اشتغالزایی پنج نفر توسط فرهاد زیویار استاندار لرستان به بهره‌برداری رسید.

لرستانی‌ها امسال بیش از ۳۴ هزار واحد خون اهدا کردند

مردم نوع دوست این استان ۱۰ماهه نخست امسال ۳۴ هزار و ۴۱۳ واحد خون به مراکز درمانی اهدا کردند.

در این مدت ۳۹ هزار و ۹۴۵ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که منجر به خونگیری از ۳۴ هزار و ۴۱۳ نفر شامل ۳۱ هزار و ۳۳۸ مرد و سه‌هزار و ۷۵ زن شد.

جسد راهدار لرستانی پس از ۱۷ روز در سد کرخه پیدا شد

جسد راهدار مفقود شده آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال پس از ۱۷ روز در رودخانه کرخه پیدا شد، یک فرد ماهیگیر در سد کرخه جسد راهدار مفقود شده را مشاهده کرد و محیط‌بانان بوسیله یک قایق جسد را از لابه لای شن بیرون آورده اند.

این کارمند آزادراه خرم آباد - پل زال در جریان ریزش کوه و بارندگی های شدید ۲۴ دی ماه دچار حادثه و مفقود شده بود.

کرونا آموزش مدارس لرستان را مجازی کرد

با توجه به شیوع سویه جدید کرونا فعالیت آموزشی مدارس استان در شهرستان‌های با وضعیت کرونایی نارنجی و قرمز به مدت یک هفته مجازی شد.

سالن شماره سه سینما فلسطین بروجرد افتتاح شد

سالن شماره سه سینما فلسطین بروجرد همزمان با آغاز اکران فیلم های جشنواره فجر افتتاح شد.

سالن شماره سه سینما فلسطین بروجرد با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و با ظرفیت ۳۵ صندلی به همت موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز و امور سینمایی لرستان تکمیل و افتتاح شده است.

۲ کوهنورد در ارتفاعات الیگودرز لرستان جان باختند

۲ نفر از اهالی روستای فرسش که برای کوهنوردی به یکی از ارتفاعات این روستا عزیمت کرده بودند از روز دوشنبه هفته جاری مفقود شده و جان باختند.

نظر شما