شناسهٔ خبر: 52385584 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

امیر یوسفی:

کارنامه نیروی هوایی ارتش نشانه ولایت‌مداری کارکنان آن است

فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری گفت: از بین بردن زیرساخت‌های رژیم بعث در عملیات‌های مختلف دستاوردهای بارز نیروی هوایی ارتش بود و این‌ها نشانگر شجاعت و ولایت‌مداری کارمنان نیروی هوایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر تبریز، گفت: نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس علاوه بر عملیات‌های ماندگاری چون کمان ۹۹، عملیات اچ ۳ و سایر عملیات‌ها، همواره به عنوان پشتیبانی سایر نیروهای مسلح در کلیه عملیات‌ها حضور چشمگیر و مؤثر داشت.

بیشتر بخوانید:

فرمانده نیروی هوایی ارتش: ایران قطب ساخت شبیه‌ساز هواپیما در منطقه است

وی با بیان اینکه حرکت تاریخی کارکنان نیروی هوایی در نوزدهم بهمن ۱۳۵۷ برخواسته از غیرت دینی آنان بود، گفت: امروز نیروی هوایی ارتش، نمایشگاه بزرگی از خودباوری، تخصص، تعهد و حرکت به سمت قله‌های پیشرفت شده است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز، از بین بردن زیرساخت‌های نفتی و نظامی و اقتصادی رژیم بعثی در عملیات‌های مختلف را از بارزترین دستاوردهای نیروی هوایی ارتش در جنگ برشمرد و افزود: این عملیات‌ها نشانگر شجاعت و ولایت‌مداری خلبانان و کارکنان نیروی هوایی است.

سرتیپ یوسفی همچنین با اشاره به فعالیت‌های نیروی هوایی در سال‌های پس از دفاع مقدس، اظهار کرد: نیروی هوایی پس از دفاع مقدس به عنوان اولین نیروی نظامی با توجه ویژه به جهاد خودکفایی برای تأمین نیازمندی‌های داخلی خود با همکاری دانشگاه و صنعت کلیه تجهیزات مورد نیاز را تأمین کرد و این موضوع همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: این خودکفایی و خوداتکایی در حالی صورت گرفت که قبل از انقلاب متخصصان ایران به واسطه حضور مستشاران آمریکایی اجازه نداشتند به جنگنده‌ها نزدیک شوند و پس از انقلاب نیز هزاران مستشار نظامی بدون آموزش به کارکنان کشور را ترک کردند.

فرمانده پایگاه شهید فکوری در پایان با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی با عنایت خاص پروردگار، شجاعت امام (ره) و اتحاد آحاد جامعه به پیروزی رسید و هم‌اکنون نیز با هدایت رهبری و اقتدار نیروهای مسلح مسیر رو به رشد خود را دنبال می‌کند و در تلاش هستیم تا مطابق نقشه راه بیانیه گام دوم انقلاب نیرویی در تراز جمهوری اسلامی ایران شکل دهیم.

نظر شما