شناسهٔ خبر: 52383341 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

قیمت اشتراک آمازون پرایم در آمریکا ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت

مجتبی بوالحسنی

آمازون در گزارش مالی اخیرش اعلام کرد قیمت سرویس اشتراکی پرایم را ۱۶ درصد افزایش خواهد داد.

صاحب‌خبر -

ظاهراً نتفلیکس تنها شرکتی نیست که قیمت خدمات آنلاین خود را در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد داد. آمازون در گزارش نتایج مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱، اعلام کرد که قیمت اشتراک آمازون پرایم به‌زودی در ایالات متحده افزایش خواهد یافت.

به گزارش 9to5mac، آمازون اعلام کرده که هزینه‌ی عضویت در سرویس آمازون پرایم از ۱۲٫۹۹ دلار در ماه به ۱۴٫۹۹ دلار در ماه افزایش خواهد یافت. افرادی که اشتراک سالانه را ترجیح می‌دهند نیز به‌جای ۱۱۹ دلار، ۱۳۹ دلار پرداخت خواهند کرد که نشان از افزایش ۱۶ درصدی قیمت است.

این تغییر برای مشتریان جدید از ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ اعمال می‌شود، درحالی‌که این افزایش قیمت برای اعضای فعلی سرویس پرایم پس از ۲۵ مارس ۲۰۲۲ به‌روز خواهد شد.

از سال ۲۰۱۸ این اولین‌ بار است که آمازون، قیمت اشتراک پرایم را افزایش می‌دهد. این شرکت استدلال می‌کند که دلیل این افزایش قیمت، گسترش مزایای موجود در بسته و همچنین افزایش دستمزد کارکنان و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل است. مشخص نیست که آیا این شرکت قیمت اشتراک پرایم را در سایر کشورهای جهان نیز افزایش خواهد داد یا خیر.

آمازون در بخشی از توضیحات خود برای این افزایش قیمت گفت:

با گسترش مداوم مزایای اعضای پرایم و همچنین افزایش نرخ دستمزدها و هزینه‌های حمل‌ونقل، آمازون قیمت عضویت در سرویس پرایم را در ایالات متحده افزایش می‌دهد. بدین ترتیب هزینه‌ی ماهانه‌ی پرایم از ۱۲٫۹۹ دلار به ۱۴٫۹۹ دلار افزایش خواهد یافت. از سال ۲۰۱۸ این اولین‌ بار است که آمازون، تصمیم گرفته قیمت این اشتراک را افزایش دهد.

عضویت آمازون پرایم شامل طیف وسیعی از خدمات و مزایا مثل ارسال رایگان هنگام خرید از آمازون، پیشنهادهای خرید اختصاصی و دسترسی به پرایم موزیک، پرایم ویدئو و دیگر پلتفرم‌های آنلاین آمازون است.

برای مقایسه،‌ اپل بسته‌ی جداگانه‌ی اپل وان را با قیمت ۱۴٫۹۵ دلار در ماه ارائه می‌دهد. کاربران با خرید این اشتراک می‌توانند به سرویس اپل آرکید، تی‌وی پلاس، اپل موزیک و ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آی‌کلاد دسترسی داشته باشند. برترین طرح اشتراکی اپل علاوه‌بر موارد فوق شامل دسترسی به فضای ذخیره‌سازی تا دو ترابایت، اپل نیوز، آی‌کلاد پلاس، فیتنس پلاس و اشتراک خانواده تا حداکثر پنج نفر است که قیمت آن برای هر ماه ۲۹٫۹۵ دلار است.

جزئیات بیشتر در‌ مورد جدیدترین گزارش مالی آمازون در وب‌سایت این شرکت در‌ دسترس است.

نظر شما