شناسهٔ خبر: 52378837 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ایسکانیوز گزارش می‌دهد؛

روز پنجم چهلمین جشنواره فجر/ قیدی: کاراکترهای فیلم دسته دختران ساختگی اند

روز پنجم چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سینمایی «بی مادر» در برج میلاد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، روز پنجم چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سینمایی «بی مادر» در برج میلاد آغاز شد.

گفتنی است؛ در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر دو فیلم "بی مادر و "دسته دختران" بر روی پرده سینماها می‌روند.

نشست خبری فیلم بی مادر

سید مرتضی فاطمی کار گردان فیلم بی مادر در ابتدا یادی کرد از اصحاب رسانه و هنرمندانی که به علت بروز کرونا از بین ما رفتند.

همچنین توسط عوامل یادی شد از حسن جوهرچی و عارف لرستانی.

فاطمی گفت: امیر آقایی از بهترین های ایران است و به دلیل شباهتش در فیلم بدون تاریخ بدون امضا نبود که او را انتخاب کردم.

پردیس پورعابدینی درباره نقشش گفت: این نقش بسیار از من دور بود اما اگر نگاهی به جامعه بیندازیم امثال این نقش دور و برمان بسیار است و من فقط سعی کردم همدردی کنم.

وی در خصوص سکانس پایانی فیلم گفت: با وجود اینکه مادر نیستم اما روح مادرانه در همه ما زنان نهفته است و می توانم بگویم بازی در این سکانس برایم سخت بود.

محمدرضا مصباح یکی از تهیه کنندگان فیلم در پاسخ به این سوال که آیا فیلم سانسور داشت گفت: این واژه را نمی پسندم ولی اصلاحاتی در فیلم صورت گرفت و در نسخه عمومی به تدوین تمیز تری خواهیم رسید.

مصباح در خصوص اینکه چرا فیلم باید در بخش مسابقه باشد گفت: این سلیقه هیئت انتخاب است.

علی اوجی از تهیه کننگان در خصوص چهره پردازی بازیگران فیلم که چرا پولداران شفاف و فقرا پوستشان لک و پیس دارد گفت: دهقانی طراح گریم بدای هرکاری فکر می کند.

پژمان جمشیدی در پاسخ به اینکه آیا کت و شلوار دریافت سیمرغ را دوخته اید گفت: هر کدام از عزیزان سیمرغ بگیرند بسیار خوشحال می شوم.

نشست خبری فیلم دسته دختران

محمدرضا منصوری تهیه کننده در پاسخ به اینکه با توجه هیئت مردانه داوران دسته دختران تا چه حد دیده می شود، گفت: ان شاالله که عدالت رعایت می شود.

وی در پاسخ به اینکه امید به دریافت سیمرغ مردمی دارید گفت: بله چرا نباید داشته باشیم.

منیر قیدی در پاسخ به این سوال که شخصیت های داستات برگرفته از شخصیهای واقعی اند؟ گفت: صد در صد نه. تقریبا همه کاراکترهای فیلم ساختگی اند.  بیشتر بعد از جنگ مطالعاتی در رابطه با موضوع فیلم داشتم. 

قیدی در پاسخ به اینکه برخی بخش های فیلم شبیه به تنگه ابوقریب هستند این مسئله عمدی است گفت: خیر. ما الگوهای بهتری در ایران و در جهان داریم برای الگو برداری  و اگر می خواستن الگو برداری کنم قطعا از تنگه ابو غریب نبوده.

فرشته حسینی بازیگر فیلم گفت: با نقشم می توانستم همزاد پنداری کنم چون من آرامم ولی کاراکترم این گونه نبود اما شرایط زنان افغانستان را تصور می کردم.

قیدی در پاسخ به اینکه جسارت ساخت فیلم در فضای جنگ از کجا آمد گفت: راستش به این موضوع هیچ گاه فکر نکردم و تنها فکر کردم این موضوع را دوست دارم و می توانم آن را بسازم.

منصوری در ادامه گفت: نقش زنان در دوران جنگ آن چنان پر رنگ است که شعر و ادبیات قادر به وصف آن نیست.

قیدی در پاسخ به اینکه چرا درپایان فیلم همه در حال فرارند گفت: ما درباره سقوط یک شهر فیلم ساختیم نباید چنین می شد.

وی همچنین در پایخ به اینکه چرا پایان بندی فیلم این گونه بود گفت: شاید اگر شما می ساختید بهتر می شد ما در همین حد بلد بودیم.

فرشته حسینی درباره حسش گفت: حسم به افغانستان و ایران فرقی ندارد من ایران دنیا آمدم و مهم نیست چه حسی دارم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما